pisharbanner

آمریکا سفارت خود در اوکراین را به دلیل ترس از حمله روسیه تخلیه می کند

[ad_1]

واشنگتن: رسانه‌های محلی روز جمعه (به وقت محلی) گزارش دادند که پس از هشدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی (NSA) درباره ترس قریب‌الوقوع حمله روسیه به اوکراین، ایالات متحده قصد دارد سفارت خود را در کیف تخلیه کند.

این تحول پس از آن صورت گرفت که لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده دستور داد 3000 سرباز آمریکایی دیگر به لهستان اعزام شوند، زیرا نگرانی ها از حمله احتمالی روسیه به اوکراین افزایش یافته است. به گزارش هیل، نیروهای اضافی که به دستور جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده فرستاده شده اند، تعداد نیروهای ایالات متحده را به اروپای شرقی افزایش داده و به 6000 نفر در اروپای شرقی تغییر مکان داده اند.

این اعلامیه اندکی پس از آن منتشر شد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی (NSA) به همه شهروندان آمریکایی در اوکراین هشدار داد که در اسرع وقت کشور را ترک کنند. به گزارش سی ان ان، سالیوان گفت: “ما می خواهیم در این مورد کاملا شفاف باشیم. هر آمریکایی در اوکراین باید در اسرع وقت و در هر صورت، در 24 تا 48 ساعت آینده ترک کند.”

او گفت که اگر آمریکایی‌ها بمانند، بدون هیچ تضمینی در مورد اینکه فرصت دیگری برای خروج وجود خواهد داشت و هیچ چشم‌اندازی برای تخلیه نظامی ایالات متحده در صورت تهاجم روسیه وجود نخواهد داشت، ریسک می‌کنند.

او همچنین گفت که یک دورنمای معتبر وجود دارد که اقدام نظامی روسیه در اوکراین حتی قبل از پایان بازی‌های المپیک زمستانی پکن انجام شود.

پیش از این، سفارت ایالات متحده در اوکراین با صدور یک توصیه مسافرتی از آمریکایی های ساکن اوکراین خواست تا در اولین فرصت کشور را ترک کنند، و هشدارهای قبلی را تقویت کرد که از شهروندان خود خواسته بود چنین اقداماتی را “در نظر بگیرند”.

در این بیانیه آمده است که به دلیل افزایش تهدیدات نظامی روسیه و COVID-19 به اوکراین سفر نکنید. کسانی که در اوکراین هستند باید از طریق راه های تجاری یا خصوصی این کشور را ترک کنند.

بر اساس گزارش The Hill، روسیه بیش از 100000 سرباز کرملین را در مرز خود با اوکراین و بلاروس مستقر کرده است، در حالی که کشورهای غربی نگران هستند که ممکن است یک تهاجم تمام عیار در عرض چند هفته رخ دهد.

تلویزیون زنده



[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما