pisharbanner

برای رسیدگی به جرایم و تخلفات اینترنتی به کدام نهادها میتوان مراجعه کرد؟

گفتن یه خانوم از شما به اتهام انتشار عکس خصوصیش توی اینستاگرام شکایت کرده. رفتم توی سامانه و دیدم نوشته طرف رضایت داده و پرونده مختومه شده. کاکوان درباره صفحاتی در فضای مجازی با موضوع کودکآزاری تاکید کرد: خوشبختانه در کشور ما صفحاتی که مربوط به کودک آزاری باشد به طور خاص و به صورت حرفهای و باندی وجود ندارد و اگر چنین چیزی به ما اطلاع داده شود به دلیل حساسیت موضوع به سرعت شناسایی و تحویل مقامات قضایی خواهد شد. البته در اپلیکیشینهای داخلی به دلیل اینکه سرور در داخل کشور است، در صورت بروز مشکل شکایت و پیگیری راحتتر خواهد بود، اما در مورد شبکههای اجتماعی که سرور آنها در خارج از کشور است، پیگیری آسیبهای احتمالی مشکلتر خواهد بود. صرفا ادله ی اثبات ممکن است تا حدودی متفاوت گردد، و در این خصوص، دادسرای رسیدگی کننده (دادسرای جرایم رایانه ای) خواهد بود. پلیس فتا ابتدائا نسبت به شناسایی آی پی متهم اقدام و با انجام اقدامات مورد نظر دادسرا، از جمله ابلاغیه جهت حضور متهم در مرجع انتظامی، گزارش مربوط را تنظیم و نزد مقام رسیدگی کننده (دادیار یا بازپرس) ارسال خواهد کرد. در مرحله آخر گزینه ی ارسال را زده و پس از آن در قسمت گزارش وضعیت شکایات شکایت خود را مرحله به مرحله پیگیری نمایید.

هزینه شکایت پلیس فتا

مراسم جزء خوانی قرآن در مقبره هلال ابن علی در شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان، در ماه رمضان برخی از سامانه های ثبت شکایت ، صحت کد ملی را به صورت آنلاین بررسی می کنند. این دادسرا وظیفه دارد جرائمی که در فضای سایبری رخ می دهد را پیگیری کند و حقوق شاکیان را به آنها بازگرداند. از دادسرا باهام تماس گرفتن و گفتن چرا نیومدی و من صادقانه دلایلم رو گفتم و پرسیدم موضوع چیه. کافی است تنها با یک جستجوی ساده از کلمه صیغه یابی در اینترنت به صدها سایت دسترسی پیدا کنید که همخوابگیهای موقت و حتی یک ساعته را تحت پوشش احکام دینی به عنوان همسریابی و ازدواج معرفی میکنند. به مناسبت زندگی در دنیای امروز، و فضای مجازی که در اختیار همه افراد قرار گرفته است، امکان ارتکاب جرم در اینترنت نیز به سهولت فراهم گردیده است. وی عنوان کرد: شکات در ادامه اظهار داشتند، در فضای مجازی به دنبال خرید پوشاک بوده که در یک صفحه اینستاگرامی کالای مورد نظر خود را مشاهده و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور اقدام به خرید کرده و بلافاصله پس از واریز وجه دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردند. شکایت علیه پیج اینستاگرامی چقدر زمان میبرد؟ به طور کلی روش های شکایت از سایت های اینترنتی می تواند از طریق سایت ای نماد ، از طریق ثبت گزارش به پلیس فتا و یا طرح شکایت در مراجع قضایی باشد که نحوه طرح شکایت از سایت های اینترنتی در هر یک از این روش ها در ادامه مقاله ذکر شده است .

پس از انجام محاسبه آنلاین مورد نیاز خود، می توانید نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در دیدگاه محاسبه آنلاین هزینه دادرسی و خدمات قضایی را با ما به اشتراک بگذارید. خبرگزاری میزان- رئیس پلیس فتا زنجان از دستگیری متهم پرونده موسوم به قطع یارانه و سبد کالا خبر داد. به منظور شکایت از کلاهبرداری سایبری، میتوانید به وبسایت پلیس فتا مراجعه کنید و با ارائه گزارش و طرح شکایت در دادسرا نسبت به پاکسازی فضای سایبر از کلاهبرداری و مجرمان اقدام نمایید. در پاسخ به این سوال باید گفت که پس از طرح شکایت از جرم انتشار تصاویر نامناسب در فضای مجازی یا ارسال عکس برای نامحرم ، این شکایت به دادسرا ارجاع می شود تا دادسرا اقدامات مقدماتی در خصوص رسیدگی به این جرم را آغاز نماید . پلیس فتا گزارش شما را بررسی و تحقیقات کامل انجام می دهد و در صورت ارتکاب جرم ، اقدامات لازم برای دستگیری متهمان انجام می شود .

لذا ضروری است در صورت ملاحظهی چنین مواردی، مراتب در اسرع وقت از طریق بخش گزارش مردمیِ درگاه اینترنتی پلیس فتا گزارش شود. بهتر است مردم آدرس اینترنتی بانکها را به صورت دستی وارد کرده و در موتورهای جستجو پیدا نکنند. رییس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: در تهران بزرگ هم پروندههایی با این مضمون تشکیل شده است، البته در مواردی هم که به طرف مقابل آسیبی وارد شده باشد و از طریق پزشکی قانونی یا پلیسهای تخصصی به پلیس فتا اعلام شود که به طور مثال قتل یا خودکشی براساس تهدیدات سایبری و در فضای مجازی بوده، این پرونده از طریق پلیس فتا پیگیری خواهد شد. البته فراموش نکنید که در نهایت با پیروزی در جریان دعوا، محکوم کیفری که از او شکایت کرده اید، باید تمامی هزینه ها را به شما برگرداند. ستفاده کنه از این اطلاعات؟ این کار نهتنها برای شما مفید است بلکه موجب اعتمادسازی کاربران و مشتریان شما میشود.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما