pisharbanner

به‌روزرسانی‌های زنده کانادا پلیس هشدار داد که معترضان در اتاوا دستگیر می‌شوند

[ad_1]

تصویرعکسی که توسط پلیس سواره سلطنتی کانادا ارائه شده است که اقلامی را نشان می دهد که پس از بازداشت در محاصره مرزی در کوتس، آلبرتا، روز دوشنبه ضبط شده است.
اعتبار…پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا

پلیس روز چهارشنبه به معترضانی که خیابان‌های اتاوا را مسدود کرده‌اند دستور داد که آن‌ها را ترک کنند یا با اتهامات جنایی روبرو شوند و به نظر می‌رسد که زمینه را برای سرکوب تظاهرات‌هایی فراهم می‌کند که پایتخت این کشور را برای هفته‌ها متلاطم کرده است.

“شما الان باید منطقه را ترک کنید. سرویس پلیس اتاوا در بیانیه‌ای و در اعلامیه‌هایی که در اختیار معترضان قرار گرفت، گفت: هر کسی که خیابان‌ها را مسدود کند یا به دیگران در خیابان‌های مسدودکننده کمک کند، مرتکب یک جرم جنایی شده و ممکن است دستگیر شوید. “شما باید فوراً فعالیت غیرقانونی بیشتر را متوقف کنید وگرنه با اتهاماتی روبرو خواهید شد.”

در این بیانیه افزوده شده است که هرکسی که به منظور پیوستن به تظاهرات جاری به اتاوا بیاید نیز قانون را زیر پا می گذارد.

این هفته، نخست وزیر جاستین ترودو تهاجمی ترین اقدام خود را انجام داد و با اعلام وضعیت اضطراری ملی با هدف پایان دادن به محاصره هایی که مرکز اتاوا را فلج کرده و در سراسر کشور طنین انداز شده است، اعلام کرد.

این اولین بار در بیش از نیم قرن بود که یک دولت کانادا چنین اقدام شدیدی را انجام می داد.

استناد به قانون شرایط اضطراری قدرت عظیم، اگر موقتی باشد، به دولت فدرال اعطا می کند.

پلیس اکنون می تواند کامیون ها و سایر وسایل نقلیه مورد استفاده در محاصره را توقیف کند. او گفت که این اقدام به طور رسمی تظاهرات هایی را که «فراتر از اعتراض قانونی است» ممنوع می کند و دولت به طور رسمی محاصره در مناطق تعیین شده مانند گذرگاه های مرزی، فرودگاه ها و شهر اتاوا را ممنوع خواهد کرد.

اما آقای ترودو و اعضای کابینه او بارها اطمینان دادند که این قانون برای تعلیق “حقوق اساسی” استفاده نخواهد شد.

پس از توزیع اعلامیه ها به معترضان در اتاوا، گروهی از آنها در نزدیکی تپه پارلمان از افسران پلیس پرسید که آیا قرار است دستگیر شوند. “اگر به شما دستور داده شود، آیا از دستورات پیروی می کنید؟” یکی از معترضان پرسید. افسران پاسخ دادند که در حال حاضر دستگیری نمی کنند.

دنیس براون، 57 ساله، که شغل خود را به عنوان ارائه دهنده خدمات فناوری رها کرد زیرا نمی خواست برای سفر واکسینه شود، پیام خود را بر روی یک کاغذ پخش می کرد: سیاستمداران باید دستگیر شوند.

همانطور که اعتراضات که بخش هایی از کشور را فلج کرده است در نزدیکی نقطه سه هفته است صبر بسیاری از کانادایی ها روز به روز کمتر شده است. تصویر ملت از آرامش و نظم جای خود را به صحنه‌هایی از کامیون‌دارانی داده که فریاد «آزادی» می‌زنند، بوق می‌زنند، با پلیس مقابله می‌کنند، و در برخی موارد، تمسخر هموطنانی که ماسک می‌زنند.

در حالی که بیشتر تظاهرات‌ها مسالمت‌آمیز بوده‌اند، حضور تندروها در این هفته زمانی که چهار معترض در آلبرتا در روز سه‌شنبه به توطئه برای قتل متهم شدند، در رابطه با آنچه پلیس به عنوان طرحی برای اعمال خشونت علیه افسران توصیف کرد، تاکید شد. تلاش برای شکستن محاصره در Coutts، روستایی در جنوب آلبرتا در مرز مونتانا.

روز دوشنبه یک انبار اسلحه توسط پلیس در تریلرهای آلبرتا کشف شد. پلیس گفت که یک سلول کوچک معترض در این استان برای استفاده از زور برای حفظ محاصره در حال حاضر منحل شده در کوتس، که بیش از دو هفته پیش در یک گذرگاه مرزی در آنجا آغاز شده بود، آماده شده بود.

پلیس سواره سلطنتی کانادا در آلبرتا روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که 13 نفر در محدوده سنی 18 تا 62 سال دستگیر شدند. پلیس علاوه بر متهم کردن چهار نفر به توطئه برای ارتکاب قتل، اکثر معترضان باقیمانده را به داشتن سلاح و “شیطنت” بیش از 5000 دلار کانادا متهم کرد.

مقامات پلیس گفتند که در ساعات اولیه روز دوشنبه، سه تریلر مرتبط با یک سازمان جنایتکار در اعتراضات کوتس را بازرسی کردند و سلاح هایی از جمله 13 اسلحه بلند، اسلحه دستی، یک قمه، چند مجموعه زره بدن، مقدار زیادی سلاح کشف و ضبط کردند. مهمات و خشاب.

در اوایل صبح سه‌شنبه، پس از خروج از محل، پس از دستگیری، ترافیک دوباره در گذرگاه مرزی کوتس جریان یافت.

مقامات مجری قانون در اتاوا به دلیل شکست در رام کردن اعتراضات مورد انتقاد قرار گرفته اند رئیس پلیس اتاوا، پیتر اسلولی، روز سه‌شنبه در بحبوحه انتقادهایی که پلیس و آقای اتاوا وجود داشتند، استعفا داد. دولت ترودو در جلوگیری از اختلالات ناکارآمد و کند عمل کرده است.

در حالی که کامیون‌ها همچنان به ترافیک و مختل کردن زندگی روزمره در اتاوا ادامه می‌دهند، در روزهای اخیر نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد اعتراض‌ها و محاصره‌ها به تدریج در حال کاهش است. پلیس اتاوا بعدازظهر سه‌شنبه اعلام کرد که تعداد کامیون‌ها در مرکز شهر به 360 وسیله نقلیه در مقایسه با بیش از 400 خودرو در اوایل هفته کاهش یافته است در حالی که حدود 150 معترض در خیابان‌ها مانده‌اند.

معاون رئیس پاتریشیا فرگوسن گفت که پلیس تا کنون 172 تحقیقات جنایی مربوط به اعتراضات را آغاز کرده است، 33 نفر را متهم کرده و 3000 بلیط صادر کرده است.

اعتراضات و محاصره ها فراتر از اتاوا گسترش یافته است، از جمله محاصره تقریباً یک هفته ای پل سفیر که ویندزور، انتاریو و دیترویت را به هم متصل می کند. ترافیک از اوایل روز دوشنبه از روی پل، مسیری حیاتی برای صنعت خودرو شروع شد.

آقای “این یک اعتراض مسالمت آمیز نیست.” ترودو این هفته گفت. “زمان بازگشت به خانه اکنون است.”

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما