امروز وزیر راه آهن آشوینی وایشناو سوار قطاری شد که به سمت قطار دیگری می رفت تا فناوری جدید “کاواچ” را آزمایش کند. قطار دیگر رئیس هیئت راه آهن بود. اما به لطف ‘کاواچ’ دو قطار با هم برخورد نکردند.
آشوینی وایشناو وزیر راه آهن گفت: “کاواچ”، سیستم بومی حفاظت از قطار (ATP) در کل شبکه ریلی که با 2000 کیلومتر در سال مالی 2022-23 آغاز می شود، توسعه می یابد و در 4000 تا 5000 کیلومتر در سال بعد اجرا می شود. در جمعه.
“کاواچ” که در لغت به معنای زره است، توسط راه آهن به عنوان ارزان ترین سیستم خودکار حفاظت از برخورد قطار در جهان معرفی می شود.
همچنین بخوانید : برخورد دو قطار سریع السیر با وزیر راه آهن برای آزمایش «کاواچ» ساخت هند
در بودجه 2022 اتحادیه به عنوان بخشی از ابتکار عمل Atmanirbhar Bharat، 2000 کیلومتر از شبکه ریلی برنامه ریزی شده است که برای ایمنی و افزایش ظرفیت در سال 2022-2023 تحت “کاواچ” قرار گیرد.
#تماشا کردن | حیدرآباد: آشوینی وایشناو وزیر راه آهن شاهد عملکرد «کاواچ» یک سیستم حفاظت خودکار قطار بومی طراحی شده است.
(منبع ویدیو: وزارت راه آهن) pic.twitter.com/8oypYVvB9T
— ANI (@ANI) 4 مارس 2022
وایشناو پس از بازدید از کارکرد کاواچ در حدفاصل لینگامپالی – ویکارآباد در جمع خبرنگاران گفت: در بودجه 2000 کیلومتر مصوب شده است و در سالهای بعد “کاواچ” هر سال در 4 تا 5000 کیلومتر گزارشگر خواهد بود. بخش سکوندرآباد، راه آهن مرکزی جنوب.
وی گفت: در هند طراحی، توسعه و تولید می شود و در هند خواهد بود و به دنیا صادر خواهد شد. «کاواچ» تاکنون در بیش از 1098 کیلومتر مسیر و 65 لوکوس در پروژههای در دست اجرا راهآهن جنوب مرکزی بوده است.
‘کاواچ’ طوری طراحی شده است که وقتی قطار دیگری را در همان خط در فاصله ای تعیین شده ببیند به طور خودکار متوقف می شود. هنگامی که سیستم دیجیتال متوجه خطای دستی مانند “پرش” سیگنال قرمز یا هر نقص دیگری شود، قطارها خود به خود متوقف می شوند.
‘کاواچ’ توسط سازمان طراحی و استاندارد تحقیقات (RDSO) با همکاری صنعت هند توسعه یافته است.
با ورودی های PTI
تلویزیون زنده
#لال