pisharbanner

پرسپولیس مشرق نیوز

اخبار پرسپولیس

دیدار رفت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید اما دیدار برگشت در آزادی با برتری 1 بر 0 پرسپولیس خاتمه یافت تا سرخپوشان به یک افتخار آسیایی برسند. محمد حسن انصاری فرد روی یک ضربه آزاد تک گل پرسپولیس را به ثمر رساند. با گذشت یکسال بنا به دلایلی، خیامی از ادامه کار با تیم پیکان منصرف شد. مجدداً بازیکنان در سال 1349 به پرسپولیس بازگشتند و تحت رهبری حسین فکری، پس از تاج در جای دوم جام باشگاه‌های تهران قرار گرفتند. سال 1346 و در پی انحلال باشگاه شاهین، عبدو باشگاهی را که پنج سال پیش تاسیس کرده بود، به صف اول ورزش ایران کشید. علی عبدو به بازیکنان تیم شاهین برای ادامه فعالیت پیشنهاد داد به تیم او بپیوندند.

  • در همین دوره از رقابت ها، پرسپولیس با دوازده امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت.
  • طی این سال ها علی پروین و چند نفر از دیگر همبازیانش سعی در حفظ پرسپولیس داشتند.
  • هسته اول هواداران با باشگاه شاهین شکل گرفت و سپس باشگاه تاج هم هواداران خود را یافت.
  • مجدداً بازیکنان در سال 1349 به پرسپولیس بازگشتند و تحت رهبری حسین فکری، پس از تاج در جای دوم جام باشگاه‌های تهران قرار گرفتند.
  • در سال 1348 کارخانه ایران ناسیونال با مدیریت خیامی که خود از طرفداران تیم شاهین بود درصدد تشکیل تیمی قدرتمند برای حضور در رده اول مسابقات و تبلیغ محصولات این شرکت (از جمله خودرو پیکان) برآمد.

پنج قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران، دو قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران پرافتخارترین در این جام و یک قهرمانی در جام برندگان جام آسیا مهم‌ترین قهرمانی‌های پرسپولیس هستند. پیشینه شهرآورد تهران به رقابت دو باشگاه شاهین تهران و تاج تهران باز می‌گردد.

گل امروز پرسپولیس

سال بعد با هدایت آلن راجرز بریتانیایی قهرمانی اولین دوره لیگ تخت جمشید در سال 1350 را از آن خود کردند. در این سال پرسپولیس با 13 پیروزی و 1 شکست، به نخستین قهرمانی تاریخ خود رسید. پرسپولیس در 5 دوره برگزاری لیگ تخت جمشید، با کسب دو قهرمانی ( لیگ اول و سوم ) و سه نایب قهرمانی، به عنوان پرافتخارترین باشگاه کشور شناخته شد.

این باشگاه در ده دوره برگزاری این جام در دهه 60، به شش قهرمانی و دو نایب‌قهرمانی دست یافت. در سال 1366، پرسپولیس در کنار قهرمانی در جام حذفی تهران و جام باشگاه‌های تهران، موفق به کسب اولین قهرمانی خود در جام حذفی ایران هم شد تا در یک سال 3 جام بگیرد.

پرسپولیس انتخاب درستی بود و باعث شد به تیم ملی برسم

بهترین برد سرخپوشان در شهرآورد تهران به تاریخ 16 شهریور 1352 باز می‌گردد که در نهایت پرسپولیس با 6 گل به برتری رسید. این بازی به دلیل تداخل زمانی با مسابقات قهرمانی کشتی جهان، در غیاب دوربین ها برگزار شد. پرسپولیس دهه نود را با حمید استیلی آغاز کرد و خیلی زود جایش را با دنیزلی تعویض کرد.

اخبار پرسپولیس

طی این سال ها علی پروین و چند نفر از دیگر همبازیانش سعی در حفظ پرسپولیس داشتند. کمک داور ذخیره دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی به تشریح درگیری‌اش با ریکاردو ساپینتو پرداخت و گفت که سرمربی آبی‌پوشان ناشرا گفته است. تیم پرسپولیس برای قهرمانی بدون اما و اگر،‌ تنها به یک امتیاز احتیاج داشت و سپاهان باید ضمن کسب 3 امتیاز،‌ منتظر نتیجه بازی پرسپولیس می‌ماند و در صورت شکست پرسپولیس، شاگردان امیر قلعه نویی قهرمان می‌شدند. سرمربی جام‌دار پرسپولیس، فقط سه پیروزی دیگر تا ۱۰۰ تایی شدن پیروزی‌هایش تحت این عنوان فاصله دارد و در این صورت از رکورد برانکو ایوانکوویچ هم گذر خواهد کرد.

زمان و مکان برگزاری مجامع سرخابی های پایتخت مشخص شد

در سال 1365 امتیاز باشگاه پرسپولیس به بنیاد مستضعفان و جانبازان واگذار شد و زمانی که نام دیگر باشگاه بزرگ پایتخت به استقلال تغییر کرد، مسئولان این نهاد، نام آزادی را هم برای این باشگاه در نظر گرفتند. در ابتدای دهه 60 نام شهید چمران را پیشنهاد دادند، نامی که حواشی مختلفی در پی داشت. لا به لای این حاشیه ها به طور غیررسمی نام پیروزی بر سر زبان ها افتاد اما تا مدت ها این نام رسمی نبود. سرانجام در تاریخ 18 اردیبهشت 1370، با نام «شرکت فرهنگی ورزشی پیروزی – سهامی خاص»  به ثبت رسید و به طور موقت جنجال‌ها فروکش کرد. تیم فوتبال پرسپولیس، رکورد شکست‌ناپذیری در مسابقات متوالی دربی را افزایش داد.

بازیکنان شاهین مأوای جدیدی یافتند و 10 بازیکن دعوت او را پذیرفته و به پرسپولیس پیوستند. این باشگاه از زمان تاسیس تا زمان انقلاب به طور خصوصی اداره می شد و زیر مجموعه شرکتی به نام CRC (سی آر سی) بود. سهامداران اصلی این شرکت علی عبدو، ارتشبد محمد خاتم (فرمانده نیروی هوایی ارتش) و همسرش فاطمه پهلوی (دختر رضاشاه) بودند.

سرمربی پرسپولیس پس از قهرمانی در جام حذفی به آسایشگاه کهریزک رفت و با جمعی از معلولان دیدار کرد. در این صفحه می‌توانید آخرین و جدیدترین اخبار باشگاه پرسپولیس، تیم پیروزی، اخبار بازی ها و بازیکنان پرسپولیس را دنبال کنید.

  • پنج قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران، دو قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران پرافتخارترین در این جام و یک قهرمانی در جام برندگان جام آسیا مهم‌ترین قهرمانی‌های پرسپولیس هستند.
  • آن‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا (مسابقاتی که میان تیم‌های ایرانی برای شرکت در جام باشگاه‌های آسیا برگزار شد) نیز قهرمان شدند و به عنوان نخستین نماینده ایران به جام باشگاه‌های آسیا رفتند و عازم بانکوک تایلند شدند.
  • مربی اسپانیایی پرسپولیس کسب سه‌گانه را اتفاقی باشکوه برای هواداران پرسپولیس دانست.
  • پرسپولیس این دهه را با دو قهرمانی متوالی در جام حذفی (89_1388 و 90_1389) با هدایت علی دایی به پایان برد.

استانکو آمد و دو قهرمانی لیگ  در سال های 74 و 75 ایران را به دست آورد. در لیگ سال 76 پرسپولیس به دلیل حضور 13 بازیکن در اردوی تیم ملی و مسابقات جام جهانی 1998 فرانسه، از مسابقات کنار کشید. نکته جالب، رقابت پیکان در برابر پرسپولیس در جام باشگاهها بود که تک گل علی پروین نتیجه را یک بر صفر به سود پیکان خاتمه داد. در همین دوره از رقابت ها، پرسپولیس با دوازده امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت.

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما