pisharbanner

پلیس شروع به دستگیری سازمان دهندگان اعتراض در کانادا کرد

[ad_1]

تصویرافسران پلیس با معترضان در محاصره کامیون در اتاوا در روز پنجشنبه صحبت می کنند.
اعتبار…برت گانلاک برای نیویورک تایمز

پلیس شروع به حرکت برای دستگیری برخی از افراد در مرکز شهر اتاوا کرده است، به این امید که به هفته ها انسداد در پایتخت کانادا به دلیل تظاهرات ناشی از الزامات واکسیناسیون و سایر نارضایتی ها پایان دهد.

به گفته داگنی پاولاک، سخنگوی این تظاهرات، در میان دستگیرشدگان پنج شنبه شب، تامارا لیچ، 47 ساله، یکی از سازمان دهندگان اصلی معترضان بود.

اماس. پاولاک این دستگیری را “کاملاً بی اساس و مایه شرمساری برای هر لیبرال دموکراسی است، هرچند جای تعجب نیست.”

اماس. لیچ به عنوان چهره عمومی و برجسته ترین رهبر کاروان کامیون داران در برابر محدودیت های همه گیر ظاهر شده است. او یک مربی سابق تناسب اندام است که در بخش انرژی کار کرده و در گروهی به نام “دوشنبه کور” در مدیسین هت آلبرتا آواز خوانده و گیتار می نواخت. او همچنین یکی از اعضای ارشد یک حزب منشعب بود که از ایمن سازی استان های غربی کانادا از این کشور حمایت می کرد.

در طول اعتراضات، خانم. لیچ که علناً با لحن‌های سنجیده صحبت می‌کند، در استفاده از رسانه‌های اجتماعی – و خوراک توییتر خود – برای تقویت نارضایتی معترضان ماهر شده است.

سخنگوی تظاهرات تایید کرد که پلیس همچنین یک سازمان دهنده دیگر به نام کریس باربر را بعد از ظهر پنجشنبه دستگیر کرد.

مقامات برای روزها سیگنال می‌دادند که آنچه که به عنوان واکنش ضعیف اجرای قانون مورد انتقاد قرار گرفته بود، به زودی پایان خواهد یافت، و روز پنجشنبه، پلیس شهری، استانی و ملی در اطراف اتاوا بسیج شدند تا برای سرکوب آماده شوند. افسران در حال تجمع در یک مرکز همایش نزدیک فرودگاه و در هتل های بزرگ در اطراف شهر دیده شدند.

استیو بل، رئیس موقت سرویس پلیس اتاوا، بعد از ظهر پنجشنبه گفت: «اقدام قریب الوقوع است» و افزود که پلیس متعهد به پایان دادن به «اشغال غیرقانونی» است.

پلیس روز پنجشنبه یک محیط با حدود 100 ایست بازرسی در مرکز شهر اتاوا ایجاد کرد تا از ورود هر کسی به جز ساکنان جلوگیری کند و مرکز شهر را منطقه ای امن و بسته برای افراد خارجی اعلام کرد.

مقامات همچنین تمام خروجی های منتهی به مرکز شهر را در بزرگراه ترانس کانادا، که بزرگراه بین شهری اتاوا است، بستند. تا عصر پنجشنبه، در چندین محله در بخش‌های داخلی شهر بن‌بست گسترده وجود داشت.

در تپه پارلمان، باران سیل آسا که بیشتر روز اتاوا را خیس کرده بود به برف تبدیل شد و معترضان سرکش در خیابان ها ماندند و برخی از آنها در حال رقصیدن بودند. گروهی از تظاهرکنندگان به دنبال گروهی از دوربین های خبری، فریاد زدند: “آیا به کاری که انجام می دهید افتخار می کنید؟”

درست بعد از ساعت 8 شب، یک نیمه کامیون زرد رنگ ولوو به طور داوطلبانه از میدان کنفدراسیون – که بنای یادبود جنگ ملی را احاطه کرده است – پس از اینکه پلیس به راننده نزدیک شد، حرکت کرد. در حالی که راننده کامیون قبل از خروج برای آخرین بار درب خود را باز کرد، معترضان در حالی که پلیس را سرزنش می کردند، پیام های قدردانی از او سر دادند.

تظاهرکنندگان گفتند که هشدارهای پیامکی از محل پلیس دریافت کرده‌اند که با راننده روبرو می‌شود تا مداخله کند. این دومین کامیون در منطقه بود که پنجشنبه را ترک کرد.

پلیس در روز چهارشنبه و در طول روز پنجشنبه اخطارهای فوری صادر کرد – که به صورت آنلاین، در رسانه های اجتماعی و در اعلامیه های چاپی توزیع شده با دست بین معترضان منتشر شد – مبنی بر اینکه مسدود کردن خیابان ها غیرقانونی است. آنها معترضان را به دستگیری، توقیف خودروهایشان و مجازات های دیگر تهدید کردند.

به نشانه تشدید ناامیدی از اعتراضات، روز پنجشنبه دامنه شکایت دسته جمعی علیه معترضان به کارگران و مشاغل بیشتری که معیشت آنها در اثر اعتراضات به هم خورده است، گسترش یافت. در مجموع، این شکایت به دنبال غرامت حدود 306 میلیون دلار کانادا برای درآمد از دست رفته است.

در هفته‌های اخیر، کامیون‌داران و حامیان آن‌ها گذرگاه‌های مرزی کلیدی و سایر مسیرها را مسدود کرده‌اند و مانع از تجارت شده‌اند و کارخانه‌های خودروسازان را از کار می‌اندازند. برخی خیابان‌ها را مسدود کردند و ساکنان اتاوا را مورد آزار و اذیت قرار دادند و در محله‌های مسکونی ساکت، صدای ناهنجار شبانه‌روزی ایجاد کردند. در حالی که بسیاری از تظاهرکنندگان از گروه های حاشیه ای هستند، برخی دیگر افرادی هستند که از محدودیت های همه گیر به ستوه آمده اند. خشونت فیزیکی نادر بوده است.

ساکنان اتاوا و بسیاری از کانادایی ها نسبت به کندی واکنش پلیس بی تاب شده اند و اوایل این هفته رئیس پلیس اتاوا در بحبوحه انتقاد از اجرای قانون استعفا داد.

نخست‌وزیر جاستین ترودو این هفته اقدام نادری را برای اعلام وضعیت اضطراری نظم عمومی ملی – اولین اعلام از این قبیل در نیم قرن گذشته – برای پایان دادن به اعتراضات انجام داد. این اقدام اقدامات پلیسی قوی‌تری را در سراسر کشور گسترش داد و هم جمع‌آوری سرمایه را که یک فعالیت مجرمانه تلقی می‌شود و هم حساب‌های بانکی شخصی و تجاری معترضان را هدف گرفت.

در سخنرانی روز پنجشنبه مجلس عوام، آقای. ترودو از معترضان خواست به خانه های خود بروند. او گفت: «زمان آن فرا رسیده است که این فعالیت های غیرقانونی و خطرناک، از جمله اینجا در اتاوا، متوقف شود.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما