این ترشی بادمجان مخصوص با رب انار را از دست ندهید

برای اجرا خیار یکی از مخلفات خوشمزه است و انواع مختلفی دارد.. فصل اصلی برای تهیه خیار معمولاً پاییز است. اما ترشی هایی وجود دارد که ترکیب آن ها را می توان در تمام فصول سال تهیه کرد. بادمجان خیار یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین خیارهای ایرانی است که معمولا با غذاهایی مانند آبگوشت خورده می شود و بسیار خوشمزه و اشتها آور است. ترشی بادمجان با رب انار و زیره طعم بی نظیر و خالصی دارد پس توصیه می کنیم حتما این آب میوه خوشمزه را امتحان کنید. به راحتی می توانید یک شیشه ترشی بادمجان خوشمزه و سالم در منزل درست کنید و با هر نوع غذایی از آن لذت ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه بادمجان خیار با رب انار به همراه نکات و ترفندهای مهم مربوط به تهیه آن در اختیار شما کاربران گرامی قرار خواهد گرفت.

اجزاء

بادمجان: 1 کیلو

سرکه: 2 فنجان

نمک: 1 قاشق

رب انار ملاس: 1 پیمانه

زیرک: نصف فنجان

سیر تازه: 1 بوته

طرز تهیه

برای شروع، ابتدا بادمجان ها را بشویید و پوست بگیرید. سپس آنها را تکه تکه کرده، در قابلمه مناسبی گذاشته و به بادمجان سرکه اضافه می کنند. قابلمه را روی شعله وسط اجاق قرار می دهیم و درب آن را می بندیم و بادمجان را با سرکه نیم ساعت می جوشانیم تا نرم شود. حالا اجاق گاز را خاموش کنید و بگذارید بادمجان خنک شود.

در مرحله بعد سیر را پوست گرفته و سپس خرد کنید و به همراه نمک و رب انار و زیره خشک به بادمجان اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا همه مواد کاملا مخلوط شوند. حالا رب بادمجان و خیار-انار آماده شده را در یک شیشه تمیز و خشک بریزید و در یخچال نگهداری کنید. این خیار بعد از سه روز آماده می شود.

نکات مهم

1- رب انار بعد از مدتی جذب خیار می شود. هر زمان که احساس کردید رب انار کم شده می توانید مقدار بیشتری رب انار اضافه کنید.

2- هنگام خرید بادمجان سعی کنید از بادمجان نوع اول استفاده کنید. زیرا لایه دوم و سوم بادمجان معمولا پر تخم مرغ و تلخ است. همچنین هنگام خرید بادمجان، حتماً آنهایی را انتخاب کنید که براق، بلند و سنگین هستند. مراقب باشید که بادمجان آسیب نبیند. هنگام خرید بادمجان توجه داشته باشید که هرچه درپوش بادمجان بلندتر باشد شیرین تر است. برای تهیه خیار لایت بهتر است از بادمجان های کوتاه و گوشتی استفاده کنید.

3- سرکه ها متفاوت است و بهترین نوع سرکه برای تهیه ترشی سرکه انگور است. رنگ سرکه انگور قرمز است و طعم ملایم تری نسبت به سرکه سفید دارد.

4- خیار را حتما در جای خنک و دور از نور آفتاب ترجیحا در یخچال نگهداری کنید.

5- خیار را در ظرف شیشه ای بریزید. ظرف مورد نظر برای ترشی باید کاملا تمیز و خشک باشد. در غیر این صورت شیره کپک زده می شود. برای جلوگیری از نشت هوا در ظرف را محکم ببندید. اگر هوا باشد، آب میوه خراب می شود.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما