به‌روزرسانی‌های زنده کووید استرالیا در این ماه به روی مسافران واکسینه‌شده باز می‌شود

[ad_1]

تصویریک کلینیک آزمایشی در فرودگاه سیدنی در ماه دسامبر.
اعتبار…جنی ایوانز/گتی ایماژ

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، روز دوشنبه اعلام کرد، نزدیک به دو سال پس از اینکه استرالیا مرزهای خود را برای تقریباً همه غیرشهروندان بسته است، این کشور در ماه جاری به روی گردشگران بین المللی که به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند، باز خواهد شد.

“اگر دوبار واکسینه شده اید، مشتاقانه منتظر بازگشت شما به استرالیا هستیم.” موریسون در یک کنفرانس خبری گفت.

گردشگران واکسینه شده، مسافران تجاری و سایر دارندگان ویزا می توانند از فوریه به استرالیا وارد شوند. 21، کارن اندروز، وزیر امور داخلی کشور، روز دوشنبه گفت. وی افزود: دارندگان ویزا که به طور کامل واکسینه نشده اند با شرایط قرنطینه مواجه خواهند شد و به معافیت سفر نیاز دارند.

این تصمیم کل استرالیا را به روی بازدیدکنندگان خارجی باز نمی کند، زیرا ایالت های جداگانه مرزهای خود را کنترل می کنند و می توانند سقف پرواز را اعمال کنند یا به قرنطینه نیاز داشته باشند.

دو ایالت پرجمعیت استرالیا، نیو ساوت ولز و ویکتوریا، هیچ الزامی برای قرنطینه برای مسافران واکسینه شده ندارند. اما استرالیای غربی که نسبت به هر ایالت دیگر استرالیا موارد کمتری از ویروس را تجربه کرده است، به کنترل شدید افرادی که می توانند وارد استرالیا شوند، از جمله از سایر نقاط استرالیا، ادامه خواهد داد.

استرالیا از رویکرد «کووید صفر»، که در آن تلاش برای ردیابی تماس و جلوگیری از شیوع هر گونه ویروس، به رویکردی که در آن کشور «با ویروس زندگی می‌کند» حرکت کرده است. نوع مسری‌تر Omicron در دو ماه گذشته در نیو ساوت ولز، کوئینزلند و ویکتوریا درنوردیده است و منجر به انفجار در تعداد موارد شده است، اما موج در حال فروکش است.

منبع: مرکز علوم و مهندسی سیستم ها (CSSE) در دانشگاه جانز هاپکینز. میانگین روزانه با داده هایی که در هفت روز گذشته گزارش شده است محاسبه می شود.

در مارس 2020، استرالیا اعلام کرد که مرزهای خود را به روی همه افراد غیر شهروند و غیر مقیم می بندد و از خروج شهروندانی که قبلاً در داخل کشور هستند جلوگیری می کند. استرالیایی های خارج از کشور که به دنبال بازگشت به خانه بودند، در بدو ورود با قرنطینه اجباری دو هفته ای هتل مواجه شدند. برای بسیاری، فضاهای محدود هتل و لغو مکرر پروازها، بازگشت را غیرممکن کرده است.

از اواخر سال گذشته، این کشور به طور پیوسته مرزهای خود را باز کرده است و شهروندان مجاز به ورود به نیو ساوت ولز و ویکتوریا بدون قرنطینه هتل هستند. استرالیا اکنون به دانشجویان و برخی از کارگران اجازه ورود می دهد و “راهروهای سفر” با کشورهایی مانند نیوزلند، سنگاپور و ژاپن – که همگی مانند استرالیا نرخ واکسیناسیون بالایی دارند – اجازه ورود تعداد کمی از گردشگران و سایرین را داده است.

سیاست‌های مرزی این کشور در ژانویه زمانی که نواک جوکوویچ تنیسور که در برابر ویروس کرونا واکسینه نشده بود، توسط دولت استرالیا لغو ویزای خود را لغو کرد، مورد توجه قرار گرفت.

در کنفرانس خبری خود درباره الزامات واکسیناسیون صحبت کرد. به نظر می رسد موریسون به ستاره تنیس اشاره می کند: “رویدادهای اوایل سال باید پیام بسیار واضحی را برای همه در سراسر جهان ارسال می کرد که لازمه ورود به استرالیا است.”

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما