(تصاویر) برندگان مسابقه عکاسی میکروسکوپی از جنین موش گرفته تا عصب بینایی جوندگان

چهل و نهمین مسابقه عکاسی میکرو نیکون برندگان خود را معرفی کرد و جایزه برتر به حسنین قمبری برای تصویر واضح او از سر عصب بینایی جونده تعلق گرفت.

مسابقه دنیای کوچک نیکون برای اولین بار در سال 1975 به عنوان بهانه ای برای شناسایی تلاش های افرادی که با میکروسکوپ های نوری عکس های زیبا می گیرند آغاز شد. از آن زمان، Microworld به نمایشگاه پیشرو برای عکاسان میکرو تبدیل شده است.

آثار مختلفی از حوزه های مختلف علمی در آن به چشم می خورد. امسال حدود 1900 عکس از 72 کشور جهان در این مسابقه شرکت کردند.

تصاویر برنده بر اساس اصالت، محتوای آموزنده، مهارت فنی و تاثیر بصری قضاوت خواهند شد.

عکس برنده که توسط Khambry با کمک Jayden Dixon از موسسه Lions Eye گرفته شده است، جزئیات بسیار خوبی از جمله آستروسیت ها (زرد)، پروتئین های انقباضی (قرمز) و عروق شبکیه (سبز) را از داخل سر عصب بینایی نشان می دهد.

نیکون خاطرنشان می کند که این عکس نه تنها یک تصویر رنگی زیبا است، بلکه کمک مهمی به مطالعه آسیب شبکیه ناشی از دیابت کنترل نشده یا رتینوپاتی دیابتی است. در سراسر جهان از هر پنج نفر مبتلا به دیابت یک نفر از این مشکل رنج می برد.

رتینوپاتی دیابتی زمانی رخ می دهد که قند خون بالا به رگ های خونی در بافت پشت چشم، معروف به شبکیه آسیب می رساند. رگ های خونی آسیب دیده متورم، نشتی و نامرتب می شوند که با هم می توانند باعث تاری دید یا از دست دادن کامل بینایی شوند. نیکون توضیح داد که از سال 2021، گامبری وقت و تحقیقات خود را صرف تشخیص و معکوس کردن این بیماری کرده است.

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما