درس ادبیات اولین درس دفترچه است نسبت به سایر دروس عمومی اهمیت بالایی دارد

روش مطالعه ادبیات در کنکور که تمام مباحث زبان فارسی و ادبیات رو تو هر سه پایه پوشش داده اما اشکالش اینه که یک درسنامه جامع نداره که البته داخل پاسخ تشریحی تست ها این ایراد تا حدودی برطرف شده. و برای بعد از عید که ادبیات رو تموم کردید خیلی بهتون کمک کنه. بخش آرایه های این کتاب تست های خیلی خوب داره. آیا برای این بخش نیازی به خوندنه کتاب آرایه سال سوم هست ؟ و همین از این درس، یک درس رتبه ساز ساخته است و آن را یک درس بسیار مهم کرده است. حتی اگر برای آزمون های آزمایشی هم میخواهید بخشی از ادبیات را مطالعه کنید باید آن راهم به صورت مبحثی بخوانید. دومین نکته که برخی دانش آموزان توجه چندانی به آن ندارند، مطالعه ی ادبیات به طور مبحثی است. ابتدا حتما کلیات مباحث و تعاریف را با مطالعهی کتاب یاد بگیرید و بعد از آن تا میتوانید تست (البته تست استاندارد) بزنید تا با نکتههای ریز زبان فارسی نیز آشنا شوید .

روش مطالعه ادبیات کنکور هنر

نکاتی که در کتاب ادبیات موضوعی گاج یاد می گیرید جلوتر تست های زیادی براشون هست و مدام این نکات در قالب تست های مختلف این کتاب تکرار میشن. دانش آموزان عزیز باید به این نکته توجه داشته باشند که برای رفع این مشکل حتمأ به فایل صوتی چگونه دوره و مرور انجام دهیم مراجعه کنند و نکات گفته شده در اون قسمت را برای دوره و مرور دروس در هفته های مختلف آزمون ها استفاده کنند.

اما ادبیات جامع خیلی سبز کتابی واسه همه فصل هاست و «درس به درس» هست به این صورت که تست های هر درس رو به موضوعات مختلف تقسیم بندی کرده. برای روش مطالعه لغات، لغات ستاره دار انتهای کتاب رو میخوندم و اون ها رو در متن کتاب درسی پیدا میکردم. همچنین در دفترچه سوالات عمومی کنکور اولین درس قرار داده شده که به لحاظ روحی و روانی تاثیر بسزایی در روند پاسخگویی به سایر دروس دارد. حالا دیگه احتمالا میدونید که مهم ترین دروس ادبیات برای کنکور چیه.

اگه تازه شروع به درس خوندن کردی حتما جدول بودجه بندی ادبیات کنکور 1400 رو خوب بخون تا با مهم ترین دروس ادبیات کنکور نظام جدید و قدیم آشنا بشی. پس اگه کسی میخواد حتما همراه با آزمون های آزمایشی پیش بره و ادبیات رو درس به درس بخونه کتاب ادبیات جامع خیلی سبز کتاب مناسبی هست. صابر ظفرپور، رتبهی 7 منطقهی 3 ریاضی: ادبیات نقطه ضعف همیشگی من در دوران تحصیل بود و پایه بسیار ضعیفی در این درس داشتم ، با استفاده از نت برداری کردن تمام لغات ستاره دار و غیر ستاره دار مهم و همچنین نت برداری تاریخ ادبیات و مطالعه دوره ای آن، توانستم به درصد 76 در این درس در کنکور برسم. اما موفقیت در این درس میتواند به راحتی شما را متمایز کند و رتبهی کلی شما را بهبود بخشد. دانش آموزان در این درس با عجله تست نزنند و سعی کنند با تحلیل مناسب از پس هر تست بگذرند.

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما