قانونگذاران آمریکایی می گویند پاکستان در حال سرکوب صداهای منتقد علیه کریدور اقتصادی است

[ad_1]

واشنگتن: یک مقام سابق دولت اوباما گفت: قانونگذاران آمریکایی گفت: مردم و رسانه‌ها در پاکستان می‌ترسند علیه کریدور اقتصادی چند میلیارد دلاری چین-پاکستان (CPEC) صحبت کنند، زیرا صداهای انتقادی سرکوب می‌شوند، به عنوان یک مقام ضد ملی یا تروریستی شناخته می‌شوند. .

شمیلا چودری از این سازمان گفت: “شما به ندرت مقاله ای در انتقاد از PECP در رسانه های پاکستانی می خوانید. خیلی به ندرت. عمدتاً رسانه ای شد و فقط روایت راهرو وجود دارد زیرا مردم می ترسند، مرعوب می شوند یا تهدید می شوند که اقدامات خاصی انجام ندهند.” دانشکده مطالعات بین المللی پیشرفته دانشگاه. جانز هاپکینز.

چودری، که در دولت قبلی اوباما خدمت می کرد، هفته گذشته هنگام شهادت در مقابل یک کمیته کنگره، به قانونگذاران گفت که در سطح بسیار محلی، افرادی که از کریدور اقتصادی پاکستان انتقاد می کنند اغلب به عنوان تروریست طبقه بندی می شوند.

“قوانین ضد تروریسم وجود دارد که می توان علیه آنها استفاده کرد. اتفاقات بدتری ممکن است رخ دهد. بنابراین این یک تهدید بسیار واقعی است و در حال حاضر صدمات زیادی به جامعه مدنی و فرهنگ دموکراتیک نسبتاً پویا وارد کرده است، علیرغم سابقه کشورشان با دموکراسی. “

چودری در پاسخ به سؤالات قانونگذاران گفت که بر خلاف قدرت نرم آمریکا، الگوی توسعه چینی باعث افزایش روابط مردم با مردم نمی شود.

او گفت: «چینی‌ها چنین چیزی ندارند و شهروندان چینی که مثلاً به پاکستان می‌روند، برای اینکه بخشی از فرهنگ باشند یا جوامع را بشناسند یا گفت‌وگوی بین‌فرهنگی داشته باشند، آنجا نیستند.» گفت. .

او مدعی شد که چینی ها برای کسب درآمد در پاکستان هستند. آنها در جیب ها زندگی می کنند و اساساً مردم آن را مستعمره های چینی می نامند و به رستوران های خود می روند. چودوری گفت، من فکر می کنم.

او به قانونگذاران گفت که کمک های مالی چین به پاکستان محرمانه است و گفت که پاکستان اکنون اطلاعات خود را با صندوق بین المللی پول به اشتراک گذاشته است تا بتواند از بحران مالی کنونی نجات یابد.

چودری گفت: معامله (با صندوق بین المللی پول) تقریباً تکمیل شده است و من می دانم که این اطلاعات قبلاً به اشتراک گذاشته شده است، بنابراین، می دانید، آنچه پاکستان به عنوان بخشی از توافق دوجانبه با چین به طور علنی به اشتراک نخواهد گذاشت، فکر می کنم آمادگی بیشتری دارد. گفت.

او گفت این کریدور با برهم زدن روابط شکننده بین هند و پاکستان، یک پویایی با سوخت هسته ای که نیاز به نظارت هر از گاهی در زمان بحران دارد، به منافع منطقه ای ایالات متحده آسیب می زند.

او گفت: «تدارک نظارت، قابلیت‌های جمع‌آوری داده‌ها و سخت‌افزار جدید چین به ارتش پاکستان ممکن است امنیت را بهبود بخشد، اما این ابزارها همچنین پتانسیل جمع‌آوری اطلاعات تهاجمی، سوء استفاده از اطلاعات و نقض حریم خصوصی را افزایش می‌دهند.

“این ایده که ارتش پاکستان ممکن است شروع به تقلید از اقتدارگرایی چینی کند دیگر یک تئوری نیست. جامعه مدنی پاکستان و رسانه های پاکستانی تاکتیک های تهاجمی تر ارتش را برای خاموش کردن صداهای منتقد گزارش کرده اند. آنها یک دوراهی مشترک دارند و آن این است که ارتش چودری گفت: قوی تر از همیشه است و این به خاطر چین است.

او به قانونگذاران گفت که نفوذ چین در پاکستان خودبسنده است و بازی را برای بقیه تغییر می دهد.

به عنوان مثال، پاکستان دیگر شرایط وام های خود از چین را به صورت علنی فاش نمی کند. او گفت در واقع، این کریدور وانمود می کند که مزایای ژئواکونومیکی و ژئوپلیتیکی عظیمی برای چین در پاکستان دارد، اما پیامدهای آن هر گونه نفوذ قابل مقایسه آمریکا را کم رنگ می کند.

برای محافظت از گزینه‌های ژئوپلیتیکی ایالات متحده در آینده، ایالات متحده باید از پاکستانی‌ها و بازیگران منطقه‌ای که بیش از همه توسط نفوذ چین تهدید می‌شوند، حمایت کند. چودری گفت، در نهایت، مقابله با ظهور چین، ایالات متحده را ملزم به ایجاد سیاست هایی می کند که نیازهای دیگر کشورها را برطرف کرده و از آنها بهره مند شوند.



[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما