ماجرای خرید خدمت سربازی به کجا رسید؟

[ad_1]

فرارو- کمیته تلفیق بودجه سال 1401 اخیراً طرحی را برای خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب بالای پنج سال با اولویت افراد متاهل بالای 35 سال تصویب کرد. اما مخالفت ها و واکنش های مخالف، طرح تدارکات نظامی را از دستور کار کمیته خارج کرد.

به گزارش فرارو، دهنوی، نایب رئیس کمیسیون، اخطار قانون اساسی را دلیل حذف طرح تدارکات نظامی از دستور کار دانست. به گفته وی، اعضای کمیته تلفیق بودجه سال 1401 دو نوع قانون اساسی را پیشنهاد داده اند که شامل عدالت متضاد و اصل 110 قانون اساسی است.

بررسی ها نشان می دهد که در مورد اشکال اول طرح، بحث ورشکستگی مطرح شده است. زیرا ارقام تدارکات نظامی برای دارندگان مدرک کاردانی از 250 میلیون تومان شروع می شود و برای دارندگان رشته های پزشکی عمومی و دکتری تخصصی و بالاتر از آن به 600 میلیون تومان می رسد. بنابراین اکثر افراد جامعه توانایی پرداخت این مبالغ را ندارند.

مشکل دوم اصل 110 قانون اساسی است که مربوط به وظایف و اختیارات رهبری است. اکنون نمایندگان مجلس می گویند طرح این بند نیز خلاف قانون اساسی است.

شهریار حیدری علاوه بر این به موضوع مهم تری اشاره می کند که منجر به کنار گذاشتن طرح خرید خدمت سربازی شد. وی با بیان اینکه ستاد کل نیروهای مسلح در مورد خرید خدمت سربازی چندان به توافق نرسیده و حتی با این موضوع مخالفت خود را اعلام کرد.

جایگزین طرح تدارکات نظامی چیست؟

پس از خروج از طرح تدارکات نظامی، اعضای کمیته مشترک بار دیگر گرد هم آمدند و این بار گزینه دیگری را پیشنهاد کردند. به گفته رحیم زارعی، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، مشمولان وظیفه متاهل، 30 سال سن و دارای دو فرزند الزامی است کارت معافیت رایگان از خدمت سربازی دریافت کنند.

اما رئیس کمیسیون اصل 90 سیاسی، نظامی و امنیتی مجلس هشدار داد که اگر این مصوبه بدون مشورت با ستاد کل نیروهای مسلح تصویب شود، همچنان همان ایراد قانون اساسی را دارد و از سوی شورای نگهبان رد خواهد شد. .

خزریان انتظار داشت که این تصمیم در کمیته بیش از یک هفته دوام نیاورد و به نتیجه نرسد.

بررسی تخصصی وی نشان می دهد که مهمترین مخالفت با طرح تدارکات نظامی، رهبری نیروهای مسلح است. بر این اساس پیشنهاد شد هرگونه تغییر در حکومت نظامی در گام اول خارج از لایحه بودجه و در گام دوم با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و در گام سوم در کشور بررسی و تصمیم گیری شود. امنیت. و کمیته سیاست خارجی

ما با هرگونه خرید خدمت سربازی مخالفیم

ماجرای خرید خدمت سربازی به کجا رسید؟سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فرارو گفت: ما مخالف هرگونه خرید خدمت سربازی هستیم. زیرا باعث غیبت می شود. از سوی دیگر این طرح ها باعث ایجاد تبعیض در جامعه می شود.

وی همچنین درباره اخذ کارت معافیت رایگان برای سربازان متاهل بالای 30 سال و دارای دو فرزند اظهار داشت: این موضوع مربوط به ستاد کل نیروهای مسلح است اما ما مجری قانون هستیم و اگر این تصمیم به مرحله نهایی برسد و به ما اطلاع می دهد، سپس نحوه اعمال قانون را توضیح می دهیم.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما