معرفی Zot DL5 اولین محصول وارداتی پارس خودرو!

نسل DL5 یکی از معدود خودروهای معرفی شده در وب سایت سیستم یکپارچه است که به زودی در بازار و خیابان های کشور دیده می شود. اما مشخصات و قیمت نهایی آن چیست؟

به گزارش تجارت نیوز، کراس اوور جدید پارس خودرو با نام زوتی DL5 در ۱۹ تیرماه سال جاری توسط این شرکت معرفی شد. DL5 پارس خودرو وارداتی جدید از این شرکت با نام zoti T300 در کشور سازنده می باشد.

آخرین همکاری شرکت چینی «زوتی» و شرکت «پارس اتوموبیلز» ایران، قبل از تحریم های صنعت خودرو، با محصولات آریو به پایان رسید و پس از آن زوتی مجبور به ترک ایران شد. اما اکنون با آزادسازی فرآیند واردات خودرو، این برند چینی مانند ده ها خودروی چینی دیگر در سبد خودروهای این کشور قرار می گیرد.

مشخصات فنی

DL5 پارس خودرو از موتور 1.5 لیتری توربوشارژر بهره می برد که قادر است حداکثر قدرت 144 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن متر را تولید کند. این موتور به همراه یک گیربکس CVT نیروی تولیدی خود را به چرخ های جلو منتقل می کند.

وزن خالص این خودرو حدود 1420 کیلوگرم است; البته مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفر تا 100 به طور رسمی مشخص نشده است.

البته شتاب غیرقابل قبول این خودرو نیز در تجربه رانندگی آن مشخص شد. نسخه ای از زوتی DL5 که در نمایشگاه خودرو مشهد حضور داشت به دلیل تاخیر زیاد دریچه گاز اعتراض بازدیدکنندگان را برانگیخت. بدین ترتیب خودرو پس از فشردن پدال گاز حداقل پس از چند لحظه متوجه این موضوع شد و دور موتور افزایش یافت.

طراحی ظاهری

DL5 یا T300 خودرو جدیدی نیست و اولین بار در سال 2016 در چین طراحی و معرفی شد. این امر انتظار ظاهری به روز و جذاب را از این کراس اوور چینی کاهش می دهد. اما در کل می تواند انتظارات را برآورده کند.

در قسمت جلو، چراغ های زیادی وجود ندارد، اما یک جلوپنجره بزرگ وجود دارد که طراحی قدیمی دارد و بیشتر شبیه به خطوط طراحی خودروهایی مانند جک S5 است.

در کنار، خط بدنه از گلگیر جلو تا چراغ عقب امتداد دارد که خط مستقیم نیست و کمی خمیده است. این خطوط در کنار چرخ های نسبتا بزرگ 17 اینچی ظاهری جذاب و اسپرت به خودرو بخشیده است.

در قسمت عقب خودرو از همان طراحی قدیمی جلو استفاده شده است. در دو طرف خودرو چراغ های عقب مجزا با سایزهای کوچکتر دیده می شود و خط منحنی کشیده شده از قسمت کناری از روی این چراغ ها می گذرد.

همچنین از نظر ابعاد، DL5 پارس خودرو دارای طول 4405 میلی متر، عرض 1830 میلی متر و ارتفاع 1640 میلی متر است.

طراحی داخلی

فضای داخلی کابین زوتی DL5 نسبت به سال طراحی این خودرو قدیمی و قدیمی نیست. فضای داخلی خودرو به ترکیبی از دو رنگ مشکی-کرم مجهز شده است و از صفحه نمایش 8 اینچی در وسط پنل ابزار استفاده شده است. اما خبری از خوشه و آمپ دیجیتال نیست.

کانال های تهویه در زیر نمایشگر قرار دارند و تنظیمات مربوط به سیستم تهویه به صورت غیر دیجیتال و زیر کانال های تهویه طراحی شده است. همچنین کنسول میانی علاوه بر اهرم تعویض دنده دارای دکمه هایی مانند کنترل برف، ترمز دستی برقی و پارک خودکار است.

گزینه ها و امکانات

از میان آپشن ها و امکانات رفاهی zoti DL5 می توان به کروز کنترل، فرمان الکتریکی حساس به سرعت، دوربین عقب، کنترل بالا و پایین خودرو، کنترل پایداری و ترمز اضطراری، پارک خودکار و ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد. بنابراین از نظر آپشن ها و امکانات رفاهی، DL5 در رده پایین تری نسبت به سایر کراس اوورهای چینی موجود در بازار قرار دارد.

قیمت و زمان عرضه Zot DL5

این سامانه پس از بارگذاری مشخصات فنی زوتی DL5 در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، قیمت 770 میلیون تومان را تعیین کرد.

اما امروز ۲۴ مهر، شورای رقابت بدون احتساب مالیات، ارزش پلاک، سود شرکت واردکننده و … قیمت این کراس اوور چینی را ۸۲۶ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۸۵۳ تومان تعیین کرد. بنابراین اگر 40 درصد به قیمت اعلام شده اضافه شود، کل قیمت تمام شده این خودرو به یک میلیارد و 157 میلیون تومان می رسد.

پس از ورود نسخه های اولیه این خودرو به کشور و مشخص شدن قیمت اولیه خودرو، بعید است که تحویل سری اول این خودروها بیش از چند ماه طول بکشد.

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما