همیشه خسته بخوان دلایل احساس خستگی دائمی

[ad_1]

برترین ها: همچنین ممکن است همیشه احساس خستگی کنید. خستگی مزمن عارضه شایعی است که در آن فرد از نظر جسمی یا روحی قادر به انجام کارهای روزانه نیست و میزان خستگی بستگی به شدت بیماری دارد. گاهی اوقات انسان از علت احساس خستگی آگاه است. اما گاهی دلیل این احساس مداوم مشخص نیست. امروز در این مقاله به احساس خستگی دائمی، علل و درمان آن می پردازیم. با ما بمان

خستگی

دلایل احساس خستگی دائمی

اگرچه انواع مختلفی از علل نادر بیماری گزارش شده است که بسیاری از آنها موضوع بحث ما نیستند، مانند بیماری های بافت همبند، سیستم ایمنی یا روماتیسم، سرطان ها و غیره، اما در بیشتر موارد، خستگی مزمن با سایر موارد مرتبط است. عوامل:

کم خونی

کم خونی یک بیماری است که با مقدار کم گلبول های قرمز در بدن همراه است. گلبول های قرمز وظیفه انتقال اکسیژن به سلول های بدن را بر عهده دارند و اغلب زمانی که فرآیند اکسیژن رسانی به بافت ها و مغز مختل می شود و فرد احساس خستگی و ضعف جسمی و روحی می کند.

علاوه بر خستگی، بیمار ممکن است علائمی مانند ضربان قلب بالا در حالت استراحت، ریزش مو و شکنندگی ناخن‌ها را تجربه کند.

اختلالات تیروئید

کم کاری تیروئید کم کاری تیروئید یک بیماری شایع غدد درون ریز است که زمانی رخ می دهد که غده تیروئید هورمون کافی برای تنظیم متابولیسم بدن تولید نمی کند.

همیشه خسته بخوان  دلایل احساس خستگی دائمی

کم کاری تیروئید یکی از شایع ترین علل خستگی است و می تواند حتی در زمان استراحت نیز احساس ضعف و ناتوانی در شما ایجاد کند. کم کاری تیروئید یکی از دلایلی است که فرد با حداقل فعالیت خسته می شود و فرد مبتلا به کم کاری تیروئید حتی در زمان استراحت نیز دچار خستگی مزمن می شود.

شیوه زندگی کم تحرک

مردم فکر می کنند وقتی احساس خستگی می کنند، نشستن تنها راه حل این مشکل است. اما بلند شدن و حرکت بهترین راه برای رهایی از خستگی و از دست دادن انرژی است.

خستگی

دیابتی

دیابت ناشی از مصرف بیش از حد گلوکز در خون است و به دلیل کمبود انسولین یا مقاومت بدن در برابر مصرف آن ایجاد می شود. دیابتی علاوه بر خستگی مداوم، از علائم دیگری مانند احساس تشنگی، کاهش وزن ناگهانی، تکرر ادرار و احساس ضعف در پاها رنج می برد.

نارسایی قلبی

نارسایی قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب توانایی پمپاژ خون کافی به سایر قسمت‌های بدن را از دست می‌دهد و به دلیل اختلال در گردش خون، اکسیژن سلولی کاهش می‌یابد و باعث می‌شود فرد احساس ضعف و خستگی کند.

در مراحل اولیه، بیمار در طول فعالیت های متوسط ​​احساس خستگی می کند. با این حال، با گذشت زمان، فرد به طور مزمن خسته می شود و با حداقل فعالیت شخصی احساس خستگی می کند.

خستگی ناشی از نارسایی قلبی اغلب با تورم اندام‌ها، تنگی نفس در حین ورزش یا استراحت، فشار خون بالا، مشکلات گردش خون، احساس سنگینی در پاها و احساس فشار در قفسه سینه همراه است.

اختلالات خواب

در افراد مبتلا به اختلالات خواب مانند بی خوابی و بی قراری، فرد از نظر جسمی احساس خستگی می کند و در حفظ تمرکز و فعالیت ذهنی مشکل دارد. حداقل 7 ساعت خوابیدن در روز برای افزایش انرژی بدن ضروری است و اگر چند شب کمتر بخوابید، ممکن است دچار خستگی مزمن شوید. همچنین ممکن است علائمی مانند خواب آلودگی در طول روز، آپنه انسدادی خواب و به خواب رفتن در صبح را تجربه کنید.

خستگی

افسردگی

افسردگی یک بیماری روانی است و علامت اصلی آن تغییر خلق و خوی ناگهانی است.بیماران مبتلا به افسردگی غمگین هستند و اعتماد به نفس پایینی دارند.

نادیده گرفتن افسردگی می تواند عواقب جسمی، روانی و عاطفی داشته باشد. علاوه بر خستگی مزمن، افراد مبتلا به افسردگی ممکن است ناامیدی، عزت نفس پایین، احساس غم، استرس، اضطراب و انزوای اجتماعی را تجربه کنند.

خشک کردن

کم آبی زمانی اتفاق می افتد که مایعات بدن (به ویژه آب و الکترولیت ها) بیش از حد دفع شوند یا آب کافی وارد بدن نشود. هنگامی که احساس تشنگی می کنید، بدن شما دچار کم آبی می شود. این باعث می شود فرد احساس خستگی کند.

فشار

عوامل زیادی باعث ایجاد استرس در فرد می شود. نوع شغل، مشکلات مالی و خانوادگی از این عوامل تاثیرگذار است و استرس بیش از حد منجر به خستگی روحی و جسمی شده است.

خستگی

رژیم غذایی نامناسب

ساده ترین راه برای رفع خستگی تنظیم رژیم غذایی است. خوردن غذاهای سالم و سالم می تواند بر احساس فرد تأثیر بگذارد. متخصصان خوردن میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین و محصولات لبنی از هر پنج گروه غذایی را برای بهبود سلامت و تامین تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن توصیه می کنند.

به غیر از شرایط فوق، احساس خستگی می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد، مانند:

1. یبوست

2. کمبود ریزمغذی ها در رژیم غذایی مانند کلسیم، ویتامین ها و

3. غلظت خون از جمله چربی خون بالا و…

4. عفونت های مزمن مانند سینوزیت، عفونت های رحمی و

5. غذاهای سرد یا با رطوبت بالا

6. میزان مخاط را در بدن افزایش دهید

7. مسمومیت های مزمن به خصوص مسمومیت با سرب این روزها بسیار شایع است.

8. کمبود ویتامین D

راهکارهایی برای رفع خستگی مداوم

برای رفع احساس خستگی ابتدا باید علت آن را پیدا کنید و سپس برای رفع مشکل خود اقداماتی انجام دهید. به عنوان مثال ورزش، کنترل تیروئید، رژیم غذایی سالم، فعال ماندن، کاهش استرس و درمان افسردگی.

خستگی

علاوه بر راه حل هایی که ذکر کردیم، خوشبختانه استفاده از غذاهای طبیعی که سرشار از انرژی هستند می تواند روند خستگی را معکوس کند. خبرگزاری ایرنا غذاهایی را تهیه کرده است که با خوردن آنها می توانید خستگی خود را از بین ببرید. با این حال، اگر فکر می کنید که این یک احساس خستگی مداوم، مزمن و بیش از حد است، به پزشک خود مراجعه کنید.

آب و لیمو را مخلوط کنید

این نوشیدنی برای تولید انرژی سلول ها ضروری است. در واقع نوشیدن آب یکی از بهترین راه ها برای گذراندن یک روز پر انرژی است. یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که زنان با کم آبی خفیف بیشتر از دیگران احساس خستگی می کنند.

آجیل

بادام، فندق و بادام زمینی سرشار از منیزیم هستند، عنصری که نقش کلیدی در تبدیل قند به انرژی دارد. همچنین سرشار از فیبر است. فیبر قند خون شما را متعادل نگه می دارد و باعث می شود دیرتر احساس گرسنگی کنید.

شکلات تلخ

خوردن شکلات تلخ بعد از ناهار می تواند جایگزینی برای یک دسر خوب باشد. شکلات حاوی ماده ای به نام تئوبرومین است که نقشی مشابه کافئین موجود در قهوه دارد و به بهبود وضعیت انرژی شما کمک می کند.

خستگی

ویتامین سی

تحقیقات جدید نشان می دهد که کمبود ویتامین C باعث خستگی می شود. این ویتامین برای سلامت غدد فوق کلیوی ضروری است. این غدد از احساس خستگی ناشی از استرس جلوگیری می کنند. ویتامین C همچنین از عفونت جلوگیری می کند و باعث جذب بهتر آهن می شود.

مارچوبه

این سبزی رنگارنگ حاوی ویتامین B و مقدار زیادی فیبر است که به تعادل قند خون کمک می کند. ویتامین B کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل می کند.

اسپاز کردی

مصرف هل انرژی شما را افزایش می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد.

نان سبوس دار

کربوهیدرات ها 60 درصد انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند. غلات کامل حاوی کربوهیدرات های پیچیده و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. خوردن غلات کامل از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کند.

خستگی

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما