چه کسی مسئول تولید خودروهای بی کیفیت است؟

[ad_1]

فرارو- درگیری پلیس و خودروسازان بر سر کیفیت خودروهای داخلی پس از تصادف زنجیره ای بهبهان و از کار افتادن ایربگ ها ادامه یافت. در همین رابطه احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران، درباره حادثه بهبهان و باز نشدن ایربگ خودرو گفت: اکثر خودروهای حادثه دیده ایربگ داشتند، اما در این تصادف دچار سانحه شدند. از پشت. به طور کلی عدم آسیب دیدگی خودروهای ال 90 منجر به ایربگ جلو تا کار نکردن خودروهای ال 90 شده است. از 15 خودروی پراید، 11 خودرو به دلیل سال ساخت فاقد ایربگ بوده اند. به دلیل برخورد از عقب کار نمی کند.

به گزارش فرارو، نعمت بخش افزود: شایان ذکر است که اکثر خودروهای حادثه دیده دارای ایربگ بودند اما در این تصادف از پشت دچار حادثه شدم و به همین دلیل ایربگ ها باز نشدند البته طبق قوانین اگر سرعت دو خودرو در تصادف کمتر از 15 کیلومتر باشد باز نمی شوند ایربگ آنها باز نمی شود لازم به ذکر است.. وی افزود: برخی از خودروهای تصادف پس از تصادف خاموش می شوند و طبیعی است که کیسه هوا کار نکرد.”

سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور در واکنش به اظهارات نعمت بخش گفت: از اظهارات دبیر انجمن خودروسازان بسیار متعجب شدم و آنها این موضوع را دلیلی برای عدم بازگشایی خودرو اعلام کردند. درب ایربگ خوب منطقی است که وقتی یکی از ایربگ ها آسیب می بیند ماشین های عقب ماشین دیگری از جلو با آنها برخورد می کند یعنی 60 ماشین با هم برخورد کردند و ایربگ ها باز نشدند چون همگی از جلو آسیب دیده اند. بازگشت؟

الجهانی ادامه داد: انتظار می رود به جای پاسخ های غیر فنی و غیرمنطقی و به جای سردرگمی افکار عمومی با این مواقع، همه به فکر رفع ایرادات ایمنی و ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل باشیم تا ضمن انجام وظایف محوله. “برای امنیت بیشتر مردم آن را بگیرید.”

جنجال بر سر خودروهای بی کیفیت؛  چه کسی مسئول تصادفات فوتی است؟چه کسی مسئول تولید خودروهای بی کیفیت است؟
امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو است گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه بحث کیفیت خودروهای ساخت داخل تنها به یک گروه مربوط نمی شود، گفت: کیفیت فرآیندی است که از یک جا و از یک جا شروع می شود. نکته پایان این است که از زمانی که مواد اولیه توسط خودروساز و خودروساز تولید می شود، فرآیند ارزیابی کیفی آغاز می شود و در این خصوص باید توجه داشت که مواد اولیه مورد استفاده در ساخت قطعات خودرو باید از حد قابل قبولی برخوردار باشد. کیفیت

وی افزود: متأسفانه در این زمینه شاهد این هستیم که قطعات با کیفیت پایین و ارزان‌تر هم توسط خودروسازان و هم توسط قطعات یدکی استفاده می‌شود، بنابراین یکی از جنبه‌های مشکل تامین مواد اولیه بی‌کیفیت است که منجر به به عنوان مثال، بالشتک های آیرودینامیک برای ماشین به موقع.» اقدام نکنید. در این راستا قطعه سازانی که برای خودروسازان ایربگ تولید می کردند باید پاسخگو باشند که چرا این ایربگ ها در زمان حادثه کار نمی کردند.

امینی گفت: از سوی دیگر مشکل استفاده از مواد اولیه نامرغوب تنها در صنعت خودرو نیست، بلکه در صورت بازگشت صادرات محصولات کشاورزی از جمله فلفل دلمه ای نیز مشکل استفاده از سموم و آفات است. وارداتی از چین کیفیت بسیار پایینی دارد و مواد اولیه بی کیفیت چینی زیاد باعث ایجاد چنین مشکلی شده است.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: نوعی حلقه مفقوده در ایمنی صنعت خودرو، بحث کنترل کیفیت و نظام ارزیابی ساخت است که در ساختار صنعت خودرو و قطعه سازی یافت نمی شود. منظورم این است که آیا می‌خواهم آنچه را که به مادر توصیه می‌کنم برای غیرفعال بودن منتقل کنم. همانطور که می بینید پاسخگو نیست زنجیره ای که خودروی بی کیفیت تولید می کند و تنها یک سازمان یا شرکت را می توان مقصر این موضوع دانست.

وی با اشاره به اینکه آموزش و داشتن نیروی متخصص برای تولید قطعات خودروهای داخلی بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: متاسفانه خودروسازان در این زمینه کار درستی انجام نداده اند و علیرغم زحمات بیش از حد خود، این امر انسان را مجبور به نداشتن می کند. اصلاً تخصص لازم را دارد، از طرفی می‌توان گفت حتی شرکت‌های خودروسازی هم نمی‌توانند در زمینه مونتاژ به خوبی عمل کنند، زیرا در تصادف زنجیره‌ای در بهبهان، خودروهای مونتاژ شده نیز متحمل خسارت زیادی شدند، بنابراین کیفیت ساخت این نوع خودروها اگرچه به صورت CKD وارد شده و از داخل مونتاژ می شود اما بالا نبود، اگر قدرت شرکتی تخصصی داشتیم اصلا چنین مشکلی برای خودروسازان پیش نمی آمد.

این کارشناس صنعت خودرو، وی گفت: انحصار این صنعت یکی دیگر از مشکلاتی است که منجر به تولید قطعات بی کیفیت می شود. با توجه به انحصاری که برای دو خودروساز بزرگ کشور وجود داشت، آنها مجبور نیستند برای جلب رضایت مشتریان و افزایش سهم بازار خود، کیفیت محصولات خود را افزایش دهند، اکنون تا زمانی که خودرو، بازار انحصاری دارند. صنعت در انحصار شرکت‌های ایران خودرو و سایپا است، آنها برای حفظ جان مردم و مالکان خودرو، طرحی برای تولید خودروهای باکیفیت نخواهند داشت.

امینی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر در این زمینه وضعیت صنعت خودرو است متأسفانه به دلیل دخالت های مداوم دولت در صنعت خودرو، مدیران سیاسی بر سر کار می آیند که نه تجربه و نه تخصص در این صنعت دارند. در این زمینه شایان ذکر است که شرکت های خودروسازی به حیاط خلوت دولت های مختلف تبدیل شده اند. و برای وضعیت با سابقه کار، دولت سیاستمداران را مدیران صنعت خودرو می داند و در نتیجه امروز می بینید که با تغییر دولت مدیران نیز تغییر کرده اند، با این وضعیت شاهد ثبات مدیریتی نیستیم. در شرکت های خودروسازی

وی افزود: این در حالی است که دولت شرکت خودروسازی را به حال خود رها کرد، زیرا به دلیل هزینه های سنگین مدیران سیاسی بر شرکت های خودروسازی، امروز دولت نمی تواند اقدامی انجام دهد و حصار کارخانه خودروسازی را از بین ببرد، زیرا در دولت های مختلف با فشار بر خودروسازان مستلزم ایجاد مواضع مختلف در کشورهایی مانند ونزوئلا، سنگال و غیره بود که سرمایه خودروسازان را هدر داد و یا در داخل، نمایندگان خواستار ایجاد سایت منطقه‌ای برای حوزه انتخابیه خود شدند. موضوع چنین زیرساختی نبود.

امینی اذعان داشت: چنین اقدامی هزینه های سرباری را برای خودروسازان به همراه خواهد داشت و خودروسازان به جای اینکه منابع خود را صرف تحقیق و توسعه برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی کنند، تا زمانی که صنعت خودرو تحت سلطه یک جریان سیاسی باشد، صرف مسائل دیگر می شود. نظر. بله، مشکلات ناپدید نمی شوند، از بین می روند.

وی با اشاره به ویژگی های خودروها گفت: مدیری که در جایگاه یک شرکت خودروسازی می نشیند باید فردی قوی، مستقل، شایسته و مسئولیت پذیر و در عین حال زیر بار حرف های محول شده در موارد مختلف باشد. امروزه تا حدودی نتیجه عملکرد مدیران نالایق و نالایق است. اما قوه قضائیه و مجلس در کنار دولت به هیچ وجه در رابطه با عملکرد مدیران شرکت های خودروسازی به وظایف خود عمل نکردند و همین امر باعث شد همه از بی کیفیتی داخلی صحبت کنند. ماشین ها.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما