pisharbanner

7 گام‌های آسان برای یک کارآمد ریپورتاژ تکنیک

دقت کنید که در همه سایت های مختلف، یک ریپورتاژ یکسان درج نکنید و باید متن شما در سایت ها متفاوت باشد. در رپورتاژ هم مانند یک مقاله یا خبر باید از المانهای تصویری به ویژه عکسهای جذاب و مرتبط با موضوع رپورتاژ و کسب و کار خودتان استفاده کنید. ریپورتاژ آگهی یک کلمه فرانسوی می باشد که از کلمه ریپورت به معنی گزارش گرفته شده ریپورتاژ Reportage که متن تبلیغاتی می باشد به منظور تبلیغ غیر مستقیم محصولات و یا خدمات ارائه شده تولید می شود یعنی صاحبان مشاغل که اقدام به فروش محصولات و یا ارائه خدمات می کنند می توانند با استفاده از ریپورتاژ آگهی در قالب نوشتن متن همچنین مقاله خبری در یک طرطراحی سایت خبری می توانید اقدام به تبلیغ کنید. قرار دادن لینک خیلی مهم تر از آن چیزی است که اغلب افراد به آن مینگرند، به جرات می توان گفت لینک در رپورتاژ مانند یک تیغ برنده است به شکلی که لینک دادن اشتباه میتواند منجر به پنالتی و افت رتبه شود; در مقابل لینک دادن درست و اصولی میتواند باعث رشد کلمات کلیدی شود.

SEO غنی تر از هر زمان دیگری است، برای موفق در SEO سایت بایستی تمام فاکتور ها را بالانس کنید تا به موفقیت برسید. با انتشار رپورتاژ صرفا یک صفحه از یک سایت را خریده اید و اعتبار مشخصی از آن صفحه را نیز دریافت خواهید کرد و این اعتبار در هر سایتی با هر DA که باشد کافی نخواهد بود. طبیعتا کمپینهای روابط عمومی به هر شکلی که پیاده شوند اهمیت زیادی دارند. در سالهای اخیر مواردی برجسته از این پدیده در تلویزیون دولتی ایران مشاهده شده که از جمله میتوان از برنامه عمو پورنگ که داریوش فرضیایی آن را تهیه کرده نام برد. اکثر افرادی که به سمت طراحی سایت می روند تمایل دارند تا در کوتاه ترین زمان ممکن بازخوردهای هزینه های ناشی از طراحی سایت را با درآمد زایی بیشتر ببینند. رپورتاژ بایستی زمانی منتشر شود که بیشتر مخاطب ها آن را ببینند. متاسفانه برخی از کارفرماها خیال کرده اند که بک کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا یک کارشناس SEO زمانی که از انتشار رپورتاژ صحبت می کنید منظورش صرفا انتشار یک متن دارای لینک در سایت های معتبر و خبری است.

به طور مثال نمی توانید در یک سایتی مثل دیجیاتو ( دیجیاتو سایتی در حوزه فناوری است) رپورتاژی در زمینه ورزش بدنسازی منتشر کنید. در صورتی که شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که صاحب کسب و کار اینترنتی هستید برای اینکه در بحث سئو سایت خود بهتر بدرخشید و جایگاه بهتری در گوگل کسب نمایید ، می توانید از رپورتاژ استفاده کنید. آلامتو: در زمینه هنر و سرگرمی یکی دیگر از این وب سایت ها، آلامتو می باشد که محیط ساده و توجه پذیری برای تبلیغات دارد و نوع مخاطبان آنها، مخاطبان متنوع و مشتاقی هستند که برای سرگرمی بدنبال وب سایت ها و کالاهای جدید می باشند. در کنار تمامی مزایایی که برای تبلیغات به روش رپورتاژ اگهی ذکر شد، افزایش جایگاه در نتایج موتور های جست و جو یکی از مهم ترین تاثیرات مثبت رپورتاژ خبری به شمار میرود. در حدود چند پاراگراف برای متن اصلی ، کافی ست .

اگر در سایت فناوری رپورتاژ منتشر می کنید، متن رپورتاژ خود را مرتبط با موضوع آن سایت بنویسید تا رپورتاژ شما طبیعی و یکدست با باقی مقالات آن سایت درنظر گرفته شود. در واقع کوتاه و مختصر منظور خود را در قالب کلمات جذاب بیان کنید. نیاز نیست در همه سایت های رپورتاژ منتشر کنید. به عقیده من رپورتاژ جزء دسته نسبتا پرهزینه از تبلیغات دیجیتال است، پس برای دریافت نتیجه بهتر می بایست همه اجزا به خوبی در کنار هم قرار بگیرند. رپرتاژ می بایست کاملا طبیعی و به دور از بزرگنمایی باشد. استارت آپ های مطرح دنیا از رپرتاژ برای افزایش آگاهی از برند استفاده میکنند. رپرتاژ آگهی نیاز به توضیحات بیشتر در خصوص اینکه جواب این پاسخ چیست را در مثال های کامل زیر مشاهده کنید. اگر شما صاحب یک وب سایت فروشگاهی باشید، مهم نیست که کالا می فروشید و یا خدمات، بالطبع انتظار دارید که بتوانید هرچه بیشتر محصول خود را به فروش برسانید. در ایران معنای ریپورتاژ آگهی متفاوت است؛ در ریپورتاژ آگهی سایتهای ایرانی عموماً وبسایت یا اپلیکیشن آنلاین به دیگران معرفی میشود؛ این معرفی عموماً با گرفتن یک بَکلینک همراه است. برای معرفی محصول خود می توانید مقاله ای را در خصوص ابزار برقی نوشته و داخل سایت های خبری که از امتیاز خوبی برخوردار هستند قرار بدهید.

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما