فقط با یک تلفن همراه اینترنت ماهواره ای دریافت کنید!

دیجیاتو نوشت: اسپیس ایکس صفحه جدیدی را در وب سایت Starlink برای سرویس “اتصال به سلول” خود راه اندازی کرده است که جزئیات زمان بندی اتصال تلفن های هوشمند به آن را شرح می دهد. این سرویس از سال 2025 اینترنت ماهواره ای را به تلفن های معمولی در سراسر جهان می آورد، اما قبل از آن و از سال 2024، کاربران می توانند پیامک ارسال کنند.

در صفحه این سرویس اشاره شده است که دسترسی به متن، صوتی (تماس صوتی) و داده یا اینترنت برای همه تلفن های LTE در سراسر جهان وجود دارد. با این سرویس کاربران می توانند به شبکه استارلینک متصل شده و در مکان های مختلف از خشکی تا دریا از آن استفاده کنند. همچنین طبق گفته Starlink، سرویس Direct to Cell به دستگاه های IoT با استانداردهای مشترک LTE متصل می شود.

اینترنت ماهواره ای استارلینک برای گوشی

استارلینک می‌گوید همه تلفن‌های LTE می‌توانند به شبکه متصل شوند و هر کجا که آسمان را ببینید، می‌توانید از سرویس مستقیم به سلول لذت ببرید. برای استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک بر روی گوشی و همچنین ارسال پیامک و ارتباط صوتی، نیازی به تغییر سخت افزار یا نرم افزار گوشی خود ندارید و حتی نیازی به اپلیکیشن خاصی ندارید.

ماهواره‌های Starlink مستقیم به سلول از یک مودم پیشرفته eNodeB استفاده می‌کنند که مانند یک برج تلفن همراه در فضا عمل می‌کند و امکان یکپارچه‌سازی شبکه مشابه رومینگ استاندارد را فراهم می‌کند. این سرویس امکان برقراری ارتباط در مناطق دور افتاده را فراهم می کند.

به گفته استارلینک، ماهواره هایی با قابلیت انتقال مستقیم به سلول ابتدا توسط موشک فالکون 9 اسپیس ایکس به فضا پرتاب خواهند شد و سپس استارشیپ مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت. در مدار، این ماهواره ها فوراً با لیزر به سیستم ماهواره ای Starlink متصل می شوند تا پوشش جهانی را فراهم کنند.

در نهایت باید گفت که اگرچه استارلینک با این سرویس می تواند اینترنت ماهواره ای را به گوشی های معمولی برساند، اما باید به صورت قانونی با اپراتورهای کشور همکاری کند. به عنوان مثال، این سرویس با مشارکت T-Mobile در اختیار کاربران ایالات متحده است.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما