مادر محکوم به کشتن کودکان در آیداهو به آریزونا فرستاده می شود تا با اتهامات بیشتری روبرو شود

BOISE، آیداهو – زنی که به دلیل کشتن دو فرزند خردسال خود و یک زن دیگر به ابد در زندان آیداهو محکوم شد، می‌تواند به زودی برای مواجهه با اتهامات مشابه به آریزونا فرستاده شود.

اوایل امسال، لوری ولو دیبل در آیداهو به کشتن دو فرزندش و تلاش برای کشتن زنی که او را رقیب عاشقانه می‌دانست، محکوم شد. حکم استرداد به امضای برد لیتل، فرماندار آیداهو، روز چهارشنبه به دیگر مقامات ایالتی تسلیم شد و به مقامات آریزونا اجازه داد تا والو دیبل را به طور موقت بازداشت کنند تا بتواند با اتهامات تلاش برای قتل برای شوهر و شوهر عموی سابقش روبرو شود. .

این پرونده پیچیده در سال 2019 آغاز شد، زمانی که والو دیبل با فرزندانش جاشوا “جی جی” والو، 7 ساله و تایلی رایان، 16 ساله، هنوز در حومه فونیکس زندگی می کرد. او در آن زمان از شوهر چهارمش، چارلز والو، جدا شد و در دادخواست طلاق نوشت که ادعا می کند الهه ای است که برای آغاز آخرالزمان کتاب مقدس فرستاده شده است.

چارلز والو در آن تابستان توسط برادر والو دیبل، الکس کاکس، هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. کاکس به پلیس گفت که در دفاع از خود عمل کرده و هرگز متهم نشده است. کاکس در همان سال به دلایل طبیعی درگذشت.

مدت کوتاهی پس از مرگ چارلز والو، والو دیبل و فرزندانش به آیداهو نقل مکان کردند. دادستان ها گفتند که او این کار را برای نزدیک شدن به دوست پسرش، چاد دیبل، انجام داده است و این دو با هم توطئه کردند تا هر مانعی بر سر راه خوشبختی آنها برطرف شود.

چاد دیبل همچنین متهم به قتل دو فرزند و همسر مرده اش است. او خود را بی گناه دانسته و در انتظار محاکمه است.

طی چند هفته بعد، دو تن از فرزندان والو دیبل ناپدید شدند و همسر وقت چاد دیبل، تامی دیبل، به دلایلی که در ابتدا تصور می شد به دلایل طبیعی درگذشت. اما وقتی دو هفته بعد لوری ولو دیبل و چاد دیبل ازدواج کردند، مقامات مشکوک شدند و بعداً متوجه شدند که تامی دیبل خفه شده است.

اعضای گسترده خانواده نیز نگران کودکان گم شده بودند و پلیس جستجوی چند جانبه را برای یافتن کودکان آغاز کرد. اجساد آنها بعداً در خاک حیاط خلوت چاد دیبل پیدا شد.

در همین حال یکی دیگر از افراد مرتبط با این خانواده از اقدام به تیراندازی خبر داد. براندون بودرو که اخیراً از پسر عموی خود والو دیبل جدا شده بود، گفت که شخصی با یک جیپ در خارج از خانه اش به او شلیک کرد. جیپ با توصیفی که چارلز والو قبل از مرگش خریداری کرده بود مطابقت داشت.

یک کیفرخواست آریزونا، والو دیبل را به قتل چارلز والو بودرو متهم می کند.

حق چاپ © 2023 واشنگتن تایمز، LLC.

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما