پنج نشانه خستگی

[ad_1]

صحبت از “فرسودگی” آشنا شده است. اما تعداد بسیار کمی از کارکنان و مدیران قادر به «تعریف» این فرآیند مخرب یا حتی تشخیص علائم آن هستند. کارکنانی که در محل کار “استرس شدید” را تجربه می کنند به تدریج علاقه و انگیزه خود را برای کار از دست می دهند. این “فرسودگی شغلی” است. 5 علت شایع و 5 نشانه فرسودگی شغلی به همراه 10 راهکار برای کنترل آن ارائه شده است.

فرسودگی شغلی کلیدواژه مهمی برای دانستن است و در واقع به استرس شدیدی که کارکنان احساس می کنند اشاره دارد که در نهایت می تواند به ترک محل کار منجر شود. همچنین عواقب بزرگ تری برای شما دارد، مانند کاهش بهره وری، بدتر شدن روحیه و تاخیرهای قابل توجه در تولید، که همه اینها برای سازمان هزینه دارد.

خستگی مانند آتش سوزی گسترده می شود و اگر کنترل نشود می تواند تیم شما را نابود کند. کارمندان شما مهمترین دارایی شما هستند، به خصوص در این مواقع پرتلاطم. اطمینان از برخورداری از پشتیبانی لازم برای موفقیت باید اولویت اصلی شما به عنوان یک مدیر باشد. برای کمک به جلوگیری از مشکل گسترده فرسودگی شغلی در تیم خود، در اینجا پنج علامت و علت رایج فرسودگی شغلی به همراه 10 نکته برای کنترل آن آورده شده است:

فرسودگی شغلی که به عنوان فرسودگی محیط کار نیز شناخته می شود، زمانی رخ می دهد که منابع فیزیکی، عاطفی و ذهنی فرد تمام شود. این ضد استرس گاهی اتفاق می افتد و همه زمانی آن را احساس می کنند که استرس و خطرات شغلی بالا باشد. فرسودگی شغلی از دست دادن کامل علاقه و انگیزه برای کار است.

خستگی اغلب در نتیجه کار زیاد یا بدرفتاری رخ می دهد و این یک مشکل رایج است. یک کارمند ناامید می تواند فرهنگ منفی گرایی را تقویت کند که کارمندان ارشد را دلسرد می کند و از پیوستن نامزدهای استثنایی به تیم شما جلوگیری می کند. در اقتصاد آشفته امروزی، حفظ انگیزه و انگیزه کارکنان برای موفقیت بلندمدت تیم شما ضروری است.

خروج کارکنان می تواند بسیار پرهزینه باشد (به طور متوسط، یک سوم حقوق یک کارمند) و منجر به اخراج بیشتر شود. به طور خلاصه، تلاش های هماهنگ برای بهبود نرخ حفظ کارکنان و کاهش فرسودگی شغلی بیش از هر زمان دیگری برای رهبران فناوری مهم است.

مداخله زودهنگام کلید غلبه بر خستگی قبل از شروع چرخه سمی است. اما برای انجام این کار، باید از علائم فرسودگی شغلی آگاه باشید. در اینجا شاخص های رایج خستگی وجود دارد که باید در تیم خود مراقب آنها باشید.

1. زبان بدن صادقانه یا عصبی: بیش از نیمی (55٪) از ارتباطات از طریق زبان بدن است، بنابراین بسیار مهم است که به همان اندازه که به حرف های کارمندان خود گوش می دهید، به آن توجه کنید. حتی در چت‌های ویدیویی و تماس‌های تلفنی از راه دور مراقب علائم استرس، بی‌علاقگی یا ناامیدی باشید. اگر کارمندان بیش از حد عصبی به نظر می رسند، ممکن است بی تاب شوند و باید فوراً با آنها صحبت کنید.

2. عدم شرکت در فعالیت های اجتماعی: اگر کارمندان شما در مجامع اجتماعی شرکت شما شرکت نکنند، می تواند نشانه ای از اشتباه باشد. ابتکارات فرهنگی و رویدادهای اجتماعی باید راهی سرگرم کننده و راحت برای کمک به کارکنان در آرامش و ارتباط با همکاران باشد.

3. غیبت های مکرر: بین فرسودگی شغلی و غیبت رابطه مستقیمی وجود دارد. در واقع، کارکنان فرسوده 63 درصد بیشتر احتمال دارد که یک روز بیمار شوند. اگر کارمندان شما مکرراً غیبت می کنند، احتمالاً به این دلیل است که اضافه وزن دارند و نیاز به استراحت دارند.

4. بیماری های رایج: یکی دیگر از دلایل غیبت، که نشانه بارز خستگی است، استرس مزمن است که می تواند اثرات سلامتی بیشتری داشته باشد و توانایی بدن در مبارزه با عفونت را کاهش دهد، به این معنی که افراد بیشتر مستعد ابتلا به بیماری هستند. در واقع 23 درصد از کارکنان فرسوده به اورژانس منتقل می شوند.

5. کاهش بهره وری: اگر بهره وری یک کارمند شروع به کاهش کند، می تواند نشانه ای از پایان یافتن توانایی آنها باشد. از سوی دیگر، ممکن است به این معنا باشد که آنها احساس انگیزه می کنند و سعی می کنند با همان انرژی کار کنند. با کارمندان خود صحبت کنید تا وضعیت را بهتر درک کنید، زیرا عوامل دیگر ممکن است بهره وری را کاهش دهند.

5 دلیل رایج خستگی کارکنان

وقتی علائم هشداردهنده فرسودگی شغلی را در بین کارکنان خود مشاهده کردید، باید اقدام کنید. به سرعت مشکل را بررسی کنید و بلافاصله آن را برطرف کنید. درک مسئله، کلید حل موفق مشکل است. با این پنج دلیل رایج خستگی شروع کنید:

1. عدم حمایت مدیران: به عنوان یک مدیر، شما تأثیر قابل توجهی بر گزارش های مستقیم خود دارید: 67 درصد از کارمندان احساس می کنند با یک مدیر حمایت کننده بیشتر درگیر هستند. علاوه بر این، اعضای تیمی که معتقدند مدیرشان از آنها حمایت می کند، 70 درصد کمتر احتمال دارد که به طور منظم خسته شوند.

2. اهداف دست نیافتنی یا نامشخص: کار برای رسیدن به یک هدف غیرممکن انگیزه زیادی در کارکنان ایجاد می کند. علاوه بر این، اگر کارکنان ندانند از آنها چه انتظاری می‌رود یا انتظارات دائماً در حال تغییر است، در ایجاد احساس مالکیت نسبت به کار خود مشکل خواهند داشت و خطر فرسودگی شغلی را افزایش می‌دهند.

3. دورکاری: وقتی زندگی شخصی و حرفه ای آنقدر در هم تنیده شده است که کار و خانه اغلب در هم تنیده می شوند، کارمندان حتی سخت تر تلاش می کنند تا موانع کار را از بین ببرند تا زمانی که فقط چند قدم با میز خود فاصله دارند و به راحتی می توانند مشارکت کنند. بنابراین، کار از راه دور می تواند منجر به ساعات کار طولانی تر و استرس اضافی شود. علاوه بر این، کارمندان از راه دور احتمالاً احساس می‌کنند که از مدیران و هم تیمی‌های خود جدا شده‌اند و در نتیجه، ممکن است فشار بی‌رویه برای عملکرد خوب و در نتیجه کار بیش از حد را تجربه کنند.

4. عدم آگاهی: شناخت و به رسمیت شناختن دستاوردها نقش مهمی در مشارکت کارکنان (تعهد شغلی) دارد. در واقع، 43 درصد از کارمندان گفتند که احساس ارزشمندی توسط شرکت باعث افزایش اعتماد به نفس آنها در محل کار می شود. ناتوانی در شناخت کارکنان باعث می شود آنها احساس بی ارزشی و بی انگیزگی کنند و در عین حال خطر فرسودگی شغلی را افزایش می دهد.

5. تقاضای بیش از حد نیروی کار: کارمندان ممکن است در عمل بیش از حد کار کنند. اگر همه سیستم ها همیشه در حال اجرا بودند، به سرعت از بین می رفتند. در یک نقطه، حجم کاری با تقاضای بالا مانند یک ماراتن بدون خط پایان است. کارمندان قبل از بازگشت به کار باید بتوانند نفس بکشند، یعنی زمانی برای تجدید قوا داشته باشند.

10 نکته برای جلوگیری از خستگی کارکنان

بسیار مهم است که مدیران به طور منظم گزارش های مستقیم خود را بررسی کنند تا اطمینان حاصل کنند که حمایت مورد نیاز خود را چه به عنوان کارمند و چه به عنوان فردی دریافت می کنند. نقشه‌های پر تاثیر، که اغلب به عنوان ستون فقرات و پشت نمایه شغلی عمل می‌کنند، مانند نقشه‌های فنی، نیاز به نظارت بیشتری برای مدیریت مشارکت کارکنان و جلوگیری از فرسودگی شغلی دارند. در اینجا 10 نکته وجود دارد که رهبران فناوری می توانند از آنها برای جلوگیری از فرسودگی کارمندان استفاده کنند:

1. اولویت بندی نظرات: با ارسال گزارش های زنده خود در طول جلسات منظم یک به یک، بازخورد بدهید و دریافت کنید. این به ایجاد یک رابطه مدیر و کارمند قوی‌تر کمک می‌کند و فرصت ویژه‌ای را برای افراد فراهم می‌کند تا در مورد چالش‌هایی که با آن روبرو هستند صحبت کنند. برای کارمندان از راه دور، از یک پلت فرم ویدئو کنفرانس استفاده کنید تا بتوانید به صحبت رو در رو ادامه دهید. به کارمندان بازخورد ارائه دهید تا بتوانند از آن برای بهبود نقش خود استفاده کنند. هم انتقاد سازنده و هم تحسین بر تعامل تأثیر مثبت دارند.

در واقع، 69 درصد از کارمندان می گویند که اگر از تلاش های خود تمجید بیشتری دریافت نکنند، سخت تر کار می کنند و 24 درصد می گویند که اگر بازخورد کافی از مدیران خود دریافت کنند، به جای دیگری نگاه خواهند کرد.

همچنین از اعضای تیم بازخورد بخواهید. به نگرانی های آنها گوش دهید و راه هایی برای بهبود ارتباطات و افزایش تجربه کارمندان خود بیابید. نزدیک به نیمی (48٪) از کارمندان می گویند که پاسخ به نظرات آنها و انجام اقدامات مناسب می تواند به کاهش جابجایی داوطلبانه کمک کند.

2. اولویت دادن به سلامت روان: صدمات جسمی و روحی ناشی از خستگی کارکنان هر ساله حدود 125 تا 190 میلیارد دلار هزینه مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده دارد. تعادل بین کار و زندگی در دنیای دیجیتالی که ما همیشه به آن متصل هستیم دشوار است، اما برای کارمندانی که از راه دور زندگی‌شان در خانه و محل کار همپوشانی دارد، بسیار سخت‌تر است.

3. استراحت های ذهنی را در طول روز وارد کنید: برخی از کارمندان به دلیل ترس از دست دادن به‌روزرسانی یا جا ماندن، تمایلی به استراحت ندارند. فعالیت های متنوعی را در برنامه روزانه تیم خود بگنجانید که باعث آرامش ذهنی می شود.

4. تعیین و حفظ انتظارات واقع بینانه: هیچ چیز سریعتر از اهداف دست نیافتنی به کارمند انگیزه نمی دهد. احساس اینکه آنها هدفی متحرک را دنبال می کنند و دائماً علامت را از دست می دهند، اعتماد کارکنان را از بین می برد. اهداف باید مترقی و انعطاف پذیر باشند.

شما نباید انتظار داشته باشید که یک کارمند جدید را به مدت دو سال در سطح کارمند استخدام کنید. علاوه بر این، ممکن است در این فرآیند با موانعی روبرو شوید که باید رویکرد خود را کاملاً تغییر دهید. در این صورت، کارمندان نباید در معرض اهداف منسوخ یا بیش از حد تهاجمی باشند. شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIs)، معیاری قابل اندازه‌گیری برای موفقیت در دستیابی به اهداف، باید در صورت لزوم، به‌ویژه زمانی که کارمند در نقش خود پیشرفت می‌کند، اهداف تعیین شود.

5. بهینه سازی فرآیند ورود به سیستم: فرآیند ورود شما اولین معرفی واقعی یک کارمند به شرکت شما است. توالی قوی حضور کارکنان را در مسیر موفقیت قرار می دهد، 53 درصد از متخصصان منابع انسانی در نتیجه فرآیندهای استخدام بهتر، سطح تعامل کارکنان را بهبود می بخشند.

به عنوان یک مدیر، وظیفه شما این است که ابزارهای مورد نیاز کارکنان را برای روشن کردن مسئولیت ها و اهداف خود فراهم کنید تا بتوانند در نقش خود پیشرفت کنند. اگر کارمندان بدانند از آنها چه انتظاری می رود، به احتمال زیاد کار خود را با افتخار می پذیرند و روی آن سرمایه گذاری می کنند.

علاوه بر این، کارکنان جدید را به اعضای تیم خود معرفی کنید و به آنها کمک کنید تا نوع فرهنگ سازمانی شما را درک کنند. انجام این کار به آنها امکان می دهد با سایر کارمندان ارتباط برقرار کنند و حس تعلق را در خود ایجاد کنند. مطمئن شوید که نقش خود را در بهبود نرم افزار حضور مجازی خود برای دنیای از راه دور امروزی ایفا می کنید.

6. ارائه طرح بندی انعطاف پذیر: دادن آزادی به کارمندان برای تطبیق ساعات کاری خود با زندگی شخصی تأثیر مثبتی بر مشارکت دارد. این نه تنها به آنها کمک می کند تا تعادل بین کار و زندگی را برای برآوردن نیازهای خود به دست آورند، بلکه به آنها احساس استقلال می دهد که تجربه کلی کارکنانشان را افزایش می دهد.

بعلاوه، سفارشی کردن برنامه کاری خود به کارمندان اجازه می دهد در پربازده ترین ساعات خود کار کنند. برای تیم های از راه دور، این یک راه آسان برای جلوگیری از فرسودگی شغلی بدون تجدید نظر در تلاش است. با توجه به اینکه همه چیز به اینترنت متصل است، کارمندان به راحتی می توانند پروژه ها را به صورت آنلاین دنبال کنند.

7. بهینه سازی و اتوماسیون فرآیندها: سعی کنید گلوگاه ها را شناسایی کنید، خواه شرکت کنندگان فردی باشند یا محدودیت های فرآیند، تا بتوانید آنها را برای تیم خود کاهش دهید. گاهی اوقات حذف یک مرحله یا تجمیع مسئولیت ها از طریق تفویض اختیار می تواند نحوه همکاری کارکنان را بهبود بخشد و ناامیدی را در این فرآیند کاهش دهد.

8. پروژه های مورد علاقه را تشویق کنید: اگر مردم از انجام این کار لذت ببرند، طبیعتاً بیشتر درگیر کار خود می شوند. علاوه بر تشویق اعضای تیم به کشف علایق شما – چه در محل کار و چه در اوقات فراغتشان – به آنها این اختیار را بدهید که وظایف خود را انتخاب کنند.

اگر یک توسعه‌دهنده یا مهندس نرم‌افزار کار با یک زبان برنامه‌نویسی را به زبان دیگر ترجیح می‌دهد، اجازه دهید در ابتدا روی پروژه‌هایی کار کند که متناسب با علایقشان است. البته هر کارمند وظایفی دارد که ممکن است از آنها لذت نبرد و باید انجام شود. به عنوان یک رهبر تیم، وظیفه شما اختصاص نقشه به افراد نیست.

با این حال، تمرکز مجدد بر اولویت‌ها و فهرست وظایف کارمند برای همسویی بهتر با علایق و اهداف شغلی، شکل سازنده‌ای از توسعه کارکنان است. کمک به کارمندان برای انجام کارهایی که آنها را هیجان زده می کند و به آنها اجازه می دهد در حرفه خود رشد کنند، خطر فرسودگی شغلی را کاهش می دهد.

9. برای تفریح ​​وقت بگذارید: ابتکارات اجتماعی مورد بحث قبلاً باید بخشی از فرهنگ شرکت شما باشد، اما می توانید فعالیت های اضافی را به طور خاص برای تیم خود انجام دهید. انجام این کار به کارمندان کمک می کند تا به عنوان یک واحد جمعی و در سطح شخصی پیوند برقرار کنند. همچنین به آنها کمک می کند تا در پایان روز کاری از خستگی و استرس خلاص شوند و به کار خود احترام بگذارند.

10. پیشنهاد پاداش: علاوه بر تجلیل از کارمندان برای انجام یک کار خوب، به آنها برای تلاش آنها پاداش دهید. مشوق‌ها و پاداش‌ها در میان تیم‌های فروش رایج است، اما آنها همچنین برای ایجاد انگیزه و مشارکت کارکنان در تمام بخش‌ها به خوبی کار می‌کنند.

اجتناب از فرسودگی اساساً این است: به کارمندان خود گوش دهید. هنگامی که از آنها سؤال می شود، به شما می گویند که برای احساس اطمینان بیشتر در مورد شغل خود و موفقیت در نقش خود به چه چیزی نیاز دارند. از علائم فرسودگی شغلی آگاه باشید و برای حفظ عملکرد برتر و جذب افراد جویای کار اقدام فوری انجام دهید.

مترجم: محمود نوری شمس آباد – دنیای اقتصاد

منبع: buildin.com

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما